خبرگزاری کار ایران

همگام با جام‌جهانی۲۰۱۴ - برزیل؛

ایران صفر - نیجریه صفر؛ عقاب های سبز زمین گیر شدند / اولین یک امتیاز آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۲۴

تیم ملی و کارلوس کی روش به خواسته خود در کسب یک امتیاز دیدار حیاتی برابر نیجریه دست یافتند تا ضمن کسب نخستین تساوی و امتیاز آسیایی ها به دو بازی آینده در جام بیستم امیدوار باقی بمانند.

تیم ملی فوتبال کشورمان د ر نخستین دیدار خود در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل موفق شد با توقف نیجریه یک امتیاز ارزشمند را از حریف سرشناس آفریقایی خود به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم های ملی ایران و نیجریه از ساعت ۲۳:۳۰ شامگاه دوشنبه به قضاوت کارلوس ورا داور اکوادوری در ورزشگاه آره نادو بایخادای شهر کوریتیبا به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این دیدار تیم ملی با ترکیب؛ علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد به میدان رفت.

کی روش در نیمه اول با بستن کناره های زمین و اتخاذ شیوه بسته و تدافعی، بدنبال گرفتن سرعت تیم نیجریه بود تا در ضد حملات از حرکات پا به توپ و سرعتی قوچان نژاد و دژاگه استفاده کند.

مردان کی روش از ابتدای مسابقه توپ را به حریف واگذار کردند و در زمین خودی با تجمع نفرات زیاد فضاهای زمین را از نیجریه گرفتند و حریف را با همین شیوه زمین گیر کردند.

نخستین موقعیت این دیدار در دقیقه ۹ روی دروازه علیرضا حقیقی رقم خورد که تکل به موقع مهرداد پولادی از درون محوطه جریمه یک فرصت گلزنی جدی را از مهاجم نیجریه گرفت.

در دقیقه ۳۴ ضربه کرنر دژاگه می رفت با ضربه سر قوچان نژاد به گل برتری ایران تبدیل شود که دروازه بان آماده نیجریه از روی خط دروازه توپ را برگشت داد.

تیم ملی در ادامه با جنگندگی و دوندگی در خط میانی اجازه بازیسازی را از حریف گرفت تا وقت اول طبق نقشه کی روش تیم کشورمان با نتیجه بدون گل راهی رختکن شود.

نیمه دوم مسابقه با حمله امینیکه آغاز شد. این بازیکن در دقیقه ۴۶ پس از دریبل دو بازیکن تیم ملی ایران، توسط مهرداد پولادی متوقف شد اما داور خطایی نگرفت. دو دقیقه بعد توپ ارسالی نیجریه‌ای‌ها از جناح چپ ایران با واکنش علیرضا حقیقی از منطقه ۱۸ قدم دور شد.

در دقیقه ۵۰ حرکت رضا قوچان‌نژاد در جناج چپ زمین و ضربه او از کنار دروازه به اوت رفت تا نخستین حمله تیم ایران در نیمه دوم بی‌نتیجه بماند. لحظاتی بعد دژاگه یک ضربه ایستگاهی خوب را روی دروازه نیجریه ارسال کرد اما نیجریه‌ا‌ی‌ها درحالی توپ را دفع کردند که بازیکنان ایران معتقد بودند توپ به دست مدافعان نیجریه برخورد کرده است.

استفان کشی سرمربی تیم نیجریه در دقیقه ۵۲ شولا آمه‌اوبی را به جای ویکتور موزس وارد زمین کرد تا دومین تغییر خود در این بازی را خیلی زود انجام دهد. یک دقیقه بعد سانتر بلند بازیکن نیجریه، با واکنش و خروج به موقع حقیقی از درون دروازه همراه شد. در یک رفت و برگشت بار دیگر نیجریه‌ای‌ها از سمت چپ روی دروازه ایران حمله‌ای را تدارک دیدند که این فرصت با واکنش به موقع مدافع ایران به کرنر رفت.

از دقیقه ۶۰ به بعد، این تیم ایران بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت. حرکات خوب تیموریان و دژاگه در میانه میدان و دریبل‌های قوچان‌نژاد باعثشد تیم ملی حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه نیجریه ایجاد کند.

در دقیقه ۶۹ رامون عزیز از زمین خارج شد و دیتر اودم‌وینگی به جای او به زمین آمد تا آخرین تعویض نیجریه‌ای‌ها هم انجام شود، درحالیکه کارلوس کی‌روش هیچ تغییری در نفرات تیم ایران ایجاد نکرد. لحظاتی بعد از این تعویض، سانتر نیجریه‌ای‌ها از جناح راست با ضربه سر آمه‌اوی به شکلی خطرناک از کنار دروازه تیم ایران راهی اوت شد. این موقعیت را خطرناک‌ترین فرصت دو تیم در نیمه دوم می‌توان نام نهاد.

نخستین اخطار این مسابقه توسط کارلوس ورا داور مسابقه به آندرانیک تیموریان نشان داده شد. در دقیقه ۷۶ سانتر زیبای پولادی از جناج چپ درحالی در موقعیتی نامناسب روی سر دژاگه قرار گرفت که او نتوانست به توپ ضربه مناسبی بزند و این فرصت هم به هدر رفت.

علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۸ به جای دژاگه به زمین آمد. در ۲ دقیقه پایانی هم مسعود شجاعی به جای خسرو حیدری در ترکیب اصلی قرار گرفت.

پس از آن نیجریه‌ روی دو ارسال بلند، دو خطر بزرگ را روی دروازه ایران ایجاد کرد. این موقعیت‌ها هر دو مرتبه توسط مهرداد پولادی دفع شد تا دو خطر بزرگ از سر ایران بگذرد.

پس از گرفتن دو دقیقه وقت تلف شدن و موقعیتی که تیم ایران از دست داد، داور در سوت خود دمید تا نخستین تساوی جام بیستم رقم بخورد و ایران تنها آسیایی لقب بگیرد که تا این لحظه، در این جام امتیاز کسب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز