خبرگزاری کار ایران

هیچ تیمی شایسته برد نبود؛

کی روش: ایران را در جام نگه داشتیم / حالا نوبت آرژانتین است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۲۵

بازیکنان‌مان ۹۰ دقیقه جنگیدند و فقط یک چیز در ذهن آنها بود که از موقعیت‌های بدست آمده، دروازه حریف را باز کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب تساوی مقابل نیجریه در نخستین دیدار تیمش در بیستمین دوره مسابقات جام جهانی با ستایش از عملکرد بازیکنانش گفت: ما تیم را در جام نگه داشتیم و حالا نوبت آرژانتین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارلوس کی‌روش بعد از پایان دیدار تیم ملی فوتبال ایران با نیجریه در حالی که بسیار خوشحال به نظر می رسید، اظهار داشت: لازم بود برابر نیجریه واقع گرایانه بازی کنیم، این مساله سخت بود ولی ما برابر یک تیم خوب، بازی قابل قبولی را ارائه کردیم. ما برای همه چیز یعنی توپ و فضا جنگیدیم. بازیکنان‌مان ۹۰ دقیقه جنگیدند و فقط یک چیز در ذهن آنها بود که از موقعیت‌های بدست آمده، دروازه حریف را باز کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بازیکنانش را باید به خاطر عملکرد برابر نیجریه ستایش کرد، گفت: آنها شایسته تمجید هستند. وقتی از آنها پرسیدم که ماموریت جام جهانی انجام شد، آنها گفتند نه، ما تیم را در جام نگه داشتیم و حالا نوبت آرژانتین است.

کی‌روش همچنین در نشست خبری پس از این دیدار نیز گفت: بعد از این بازی خسته هستم. در مسابقه علیه نیجریه خودم هم دویدم. ‬ انتظارم بود بازی سختی باشد، اما گفته بودم می خواهیم شروع خوبی داشته باشیم‬.

وی با بیان اینکه با روحیه و تمرکز خوب بازی کردیم‬ ‫و توانستیم تیم جمعی نیجریه را به طور کلی مهار کنیم‬، افزود: بعد از مهار حرکت بازیکنان نیجریه ستارگان این تیم به خودشان گفتند راه حل بازی چیست. بعد نوبت ما بود که جدی تر بازی کنیم‬. ‫بازیکنانی مثل موسز به خود گفتند باید با قدرت بیشتری بازی کنند‬. ‫ایران گام به گام دفاع و نظم های تاکتیکی را رعایت کرد‬. با ذهن خود بازی و به سمت دروازه نیجریه حرکت کردیم. آنها بازیکنان خوبی بودند و گاهی جلوی ما را می گرفتند.

کی روش همچنین با بیان اینکه از بازیکنانم ممنون هستم که بهترین بازی را انجام دادند و به گلزنی فکر می کردند‬، خاطرنشان کرد: ‫به نظرم هیچ تیمی شایسته برد نبود و هر دو تیم به یک امتیاز رسید‬ند. حالا می خواهم از این امتیاز لذت ببرم. برای آرژانتین فرصت داریم. باید بازیکنان ایران و البته نیجریه را تحسین کنیم‬. ‫بازیکنان نیجریه خوب بودند اما فوتبال با تعهد و علاقه گاهی تنش‌هایی به وجود می‌‌آورد، اما این بازی جذاب بود‬.

وی همچنین با بیان اینکه انتظار داشتید ۴-۵ گل ببینید اما ما ترجیح می دادیم با یک امتیاز از زمین بیرون برویم تا اینکه گل بخوریم‬، اضافه کرد: قبل از بازی گفتم ما از محیطی آمدیم و تسهیلاتی که بقیه دارند را نداریم. شاید ستاره های دنیا در تیم ما نباشند. بازیکنان ما به خاطر تمرکز روحی و تلاش جشن می گیرند. آنها ۹۰ دقیقه صادقانه بازی کردند. ملتی که اینجا آمدند مانند دیگران نیستند چراکه ایران در تحریم است و برای همین گفتم افراد صادقی را در زمین خواهید دید‬.

کی‌روش در مورد انتخاب علیرضا حقیقی به عنوان دروازه‌بان اصلی ایران گفت: ما واقع بینانه دروازه بانان را بررسی کردیم‬. حقیقی دروازه بانی است که حضور خوبی در دروازه دارد. وی از یک تیم دسته دومی آمده و دو - سه بازی بین المللی داشته و به همین دلیل به او تبریک می گویم‬.

وی در پایان با بیان اینکه هدف ما رسیدن به گل بود اما باید توجه کرد که شرایط فوتبال ایران چیست‬، افزود: ما ‫۳ سال تلاش کردیم تا به این مرحله برسیم. ‫عملکرد بازیکنان ما را با لیورپول و رئال مقایسه نکنید، خیلی از این بازیکنان آماتور هستند. ‫بیشتر این بازیکنان حتی حقوق بازیکنان حرفه ای را نمی‌گیرند. با این شرایط ما چنین عملکردی داشتیم‬. قضاوت شما باید مبتنی بر دستاورد این بازیکنان باشد. آنها در آسیا اول شدند در حالیکه سه سال قبل پنجم بودند‬، ‫اما اکنون از ژاپن و کره هم جلوترند‬. ‫آنها شایسته احترام و همدردی هستند‬. ‫ما برای بازی های دوستانه مشکل داریم و می خواهم هواداران فوتبال این را درک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز