خبرگزاری کار ایران

نگاهی به دور اول‌ جام بیستم؛

آغاز مقتدرانه مدعیان سنتی جام‌ جهانی / اسپانیا و پرتغال ناکامان بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۶۱۲

دور نخست رقابت های گروهی در حالی امشب به پایان می رسد که هنوز صعود هیچ تیمی به مرحله بعد قطعی نیست و نمی توان بطور قاطع در مورد تیم های اول و دوم گروه ها اظهار نظر کرد.

دور اول رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل امشب با برگزاری دیدارهای گروه ۸ به پایان می‌رسد و با دیدار برزیل و مکزیک دور دوم مرحله گروهی این رقابت‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دور نخست رقابت‌های گروهی در حالی امشب به پایان می رسد که هنوز صعود هیچ تیمی به مرحله بعد قطعی نیست و نمی‌توان بطور قاطع در مورد تیم های اول و دوم گروه‌ها اظهارنظر کرد.

در پایان دور نخست رقابت‌های جام‌جهانی شکست پرگل اسپانیا و پرتغال مقابل هلند و آلمان از جمله شگفتی‌های جام بیستم بود و پرگل‌ترین دیدارهای این جام را تاکنون به نام خود ثبت کرد. البته هر چند اسپانیا و پرتغال در روز نخست با غافلگیری روبرو شدند، اما قطعا در دو بازی آینده آنها با اتکا به تجربه مردان خود و مربیان کارکشته خود به جام بازمی‌گردند و قدرت‌نمایی خواهند کرد.

در دور اول بازی‌ها برزیل، میزبان مسابقات پیروزی شکننده‌ای مقابل کرواسی بدست آورد و هوادارانش هرچند از گلزنی نیمار به وجد آمدند، اما بسیاری از کارشناسان این پیروزی را هدیه نیشیمورای ژاپنی به طلایی‌پوشان عنوان کردند.

فقر و مشکلات اجتماعی و آموزشی در برزیل و اعتراضات عمومی فشار مضاعفی را بر میزبان جام جهانی وارد کرده و شاید راهی جز قهرمانی شاگردان اسکولتاری نتواند مردم خشمگین برزیل را آرام کند.

ایتالیا هم با شکست انگلیس یکی دیگر از غول‌های فوتبال جهان آغازی طوفانی داشت و بسیاری این تیم را به لحاظ سازماندهی و شکل بازی تیمی یکی از مدعیان جام بیستم می‌دانند می‌تواند خاطرات خوش جام‌جهانی ۲۰۰۶ را تکرار کند.

آلمان و شاگردان یوآخیم لو هم با شکست تحقیر آمیزی که به پرتغال تحمیل کردند، نشان دادند همان تیم منضبط و تاکتیکی هستند که نظیر تمام ادوار جام های جهانی، رویاهای بلندی در سر دارند.

آرژانتین و یاران لیونل مسی هم در گام نخست با اتکا به ستاره‌های بی‌بدلیل خود شروعی مقتدرانه داشتند هر چند تلاش کردند تا با فوتبالی حرفه‌ای به دنبال نتیجه باشند و دست شان را برای حریفان رو نکنند.

از مدعیان سنتی جام بیستم که بگذریم تیم‌های اروگوئه، کامرون، کرواسی، یونان، انگلیس، پرتغال و غنا هر چند در دور نخست با ناکامی روبرو شدند، اما همچنان از شانس بالایی برای صعود برخوردارند و قطعا در دو دیدار آینده موقعیت خود را در جدول بهبود خواهند داد و در جمع صعود کنندگان به مرحله یک شانزدهم قرار خواهند گرفت.

اشتباهات داوران در مرحله گروهی نیز از جمله نکات مورد بحثدر دور مقدماتی بود که با اعتراض تیم‌ها و کارشناسان داوری روبرو بود حتی سوسیچ سرمربی بوسنی پس از اشتباه ویران کننده نیشی مورای ژاپنی عنوان کرد: این جام جهانی نیست، سیرک است. هر چند فیفا از داوران خود حمایت کرده و عملکرد آنها را قابل قبول دانسته، اما نمی‌توان بر وجود اشتباهات داوری و خطاهای انسانی در بازی‌های جام جهانی چشم پوشید و آن را نادیده گرفت.

اشتباهات تاثیرگذار داوران علاوه بر دیدار افتتاحیه در چند مسابقه دیگر از جمله هلند - اسپانیا نیز تکرار شد و این نگرانی را بوجود آورد که با حساسیت مسابقات در مراحل بالاتر آیا اینگونه قضاوت‌ها سلامت جام جهانی را زیر سئوال نخواهد برد.

از نگاه دیگر از جمع تیم‌های آسیایی(به جز کره‌جنوبی) استرالیا و ژاپن در دیدار اول ناکام ماندند و ایران تنها تیمی بود که دروازه‌اش بسته ماند و از حریف اول خود یک امتیاز گرفت تا پرچمدار فوتبال آسیا در جام جهانی باشد. نمایندگان آفریقا هم عملکردی به مراتب ضعیف تر از آسیایی‌ها داشتند و با یک برد، یک تساوی و دو شکست دور اول را به پایان بردند. ساحل عاج تنها تیم پیروز قاره آفریقا نیز تنها پیروزی خود را مقابل ژاپن بدست آورد.

با پایان دور اول مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی تاحدودی چهره مدعیان جام نمایان شد و باید به انتظار نشست و دید با شروع دور دوم بازی‌ها، ناکامان روز اول چگونه به بازی‌ها باز می‌گردند و جایگاه از دست رفته خود را باز می‌یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز