خبرگزاری کار ایران

اشکان دژاگه در گفتگو با سایت فیفا؛

به بوسنی گل می‌زنیم و صعود می‌کنیم / کی‌روش دفاع ایران را ساخت

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۲۳

قطعا می‌خواهیم گل بزنیم و هنوز شانس صعود داریم؛ من مطمئنم. کاری که باید انجام دهیم این است که نکات خوب بازی‌های قبلی‌مان را ببینیم، کمی در سایر جنبه‌ها بهتر شویم و همه تلاش مان را برای شکست بوسنی به کار ببندیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه واقعا فکر می‌کرد به آرژانتین گل بزند، گفت: می‌توانیم با گل زدن به بوسنی و پیروزی مقابل این تیم، صعود کنیم.

به گزارش ایلنا، هر تیم موفقی دو بعد دارد و ایران در جام جهانی برزیل برای ۱۸۱ دقیقه شکست‌ناپذیر بود. مطمئنا کمتر تیمی در این جام مانند تیم کارلوس کی‌روش دفاع منظم و سازمان‌دهی شده‌ای داشته و این لیونل مسی بود که با جادوی خود توانست این دفاع را از هم باز کند. گل جادویی لیونل مسی مانع از این شد که ایران در دومین مسابقه جام‌جهانی دروازه‌اش را بسته نگه دارد و به گفته اشکان دژاگه ساخته شدن تیم ایران بر اساس این مبنا غیرقابل اجتناب بوده است.

اشکان دژاگه در مصاحبه با سایت فیفا گفت: ما بازیکنانی مانند مسی، آگوئرو و دی ماریا نداریم و بنابر این باید روی این مساله تمرکز کنیم و تا جاییکه می‌توانیم سازمان یافته باشیم و مطمئن شویم عبور از دفاع تیم ما کار سختی است. ساختن چنین خط دفاعی برای سرمربی در این مسابقات بسیار مهم بوده است.

وی ادامه داد: کی‌روش زمان زیادی را در تمرینات به این اختصاص داد که مطمئن شود ما انسجام کافی را داریم و برای رویارویی با بهترین تیم‌های دنیا آماده هستیم. نیجریه و آرژانتین فرصت‌های زیادی مقابل ما نداشتند و در واقع این تنها راه ما برای بازی کردن در جام‌جهانی است.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: اگر یک بازی باز را مقابل بازیکنانی مانند مسی به نمایش می‌گذاشتیم، آنها تیم مان را نابود می‌کردند. پیروزی مقابل بوسنی و هرزگوین تنها راه صعود ایران به دور بعد خواهد بود و هر نتیجه‌ای به جز پیروزی آنها را از این مسابقات حذف خواهد کرد.

ایران برای صعود از گروه نیاز دارد که مقابل بوسنی گل‌زنی کند. وی در این رابطه گفت: این واقعیت است که ما هنوز نتوانسته‌ایم گل بزنیم، چیزی است که باید آن را قبول کنیم. به نظرم ما واقعاً جلوی آرژانتین بدشانس بودیم. فرصت‌های زیادی داشتیم. این یکی از بازی‌هایی بود که همه بازیکنان کارشان را به‌خوبی انجام دادند.

دژاگه خاطرنشان کرد: خیلی سخت بود با آن گل دقایق پایانی بازی را ببازیم، هرچند باید عقب بایستیم و به مسی احترام بگذاریم. لحظه‌هایی مثل آن گل است که وقتی بازی گره می‌خورد، بازیکنانی مثل مسی نشان می‌دهند چقدر مهم هستند. اما ما هنوز می‌توانیم مثبت فکر کنیم و به عملکردمان افتخار کنیم.

وی اضافه کرد: واقعا فکر می‌کردم در بازی مقابل آرژانتین گل بزنم؛ مطمئن بودم ضربه سری که به سمت دروازه آرژانتین زدم، گل می‌شود اما باید یک بار دیگر از دروازه‌بان آنها تمجید کنم که مهار فوق‌العاده‌ای داشت. فکر می‌کنم بالاخره گل خواهیم زد. ما قطعا بازیکنانی داریم که می‌توانند گلزنی کنند و فکر می‌کنم در بازی دوم نسبت به بازی اولمان خطرناک‌تر بودیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران با ابراز امیدواری از اینکه این تیم در سومین مسابقه‌‌اش یک گام دیگر رو به جلو بردارد، یادآور شد: قطعا می‌خواهیم گل بزنیم و هنوز شانس صعود داریم؛ من مطمئنم. کاری که باید انجام دهیم این است که نکات خوب بازی‌های قبلی‌مان را ببینیم، کمی در سایر جنبه‌ها بهتر شویم و همه تلاش مان را برای شکست بوسنی به کار ببندیم.

وی در این خصوص افزود: در مسابقه‌ای که فکر می‌کنم می‌توانیم به پیروزی برسیم، اگر این کار را انجام دهیم، می‌توانیم صعود کنیم.

دژاگه درباره حضورش در جام جهانی هم گفت: بازی در این جام جهانی نقطه عطف دوران بازیگری من است. هر فوتبالیستی دوست دارد در چنین تورنمنتی بازی کند، آن هم در برزیل و با این فضای خاصی که وجود دارد. من واقعاً از حضور در این جام لذت می‌برم و مطمئن باشید که ما می‌خواهیم تا جایی که می‌شود در برزیل بمانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز