خبرگزاری کار ایران

بوسنی شکستنی است؛

۹۰ دقیقه تا صعود تاریخی ایران / امید به جشن‌های خیابانی

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۹۵

۹۰دقیقه زمان این فرصت را در اختیار یوز پلنگان آسیایی قرار داده تا سرنوشت صعودشان به دور یک هشتم نهایی جام بیستم را رقم بزنند و شادی وصف ناپذیر را در کشور به راه اندازند.

کسب تنها یک امتیاز از دو دیدار مقدماتی جام جهانی، میلیون ها هوادار تیم ملی فوتبال ایران را ناامید نکرد و اکنون آنها به این باور رسیده اند که می توان با برتری مقابل بوسنی صعود تاریخی را رقم زد.

به گزارش ایلنا، هنوز حرارت بازی خیره‌کننده و تحسین برانگیز ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل آرژانتین نزد هوادارانش فروکش نکرده و خیلی‌ها امیدوارند با ثبت یک پیروزی ارزشمند مقابل بوسنی خوشبخت‌ترین هوادار این روزهای جام‌جهانی باشند. ایرانی‌هایی که در جام بیستم هوادارانش غرور طرفداران تیم ملی اسپانیا را نداشتند، به اندازه انگلیس پرستاره نبودند و آرژانتین را به لحاظ جایگاه نابرابر رقیب اصلی خود نمی‌دانستند.


همان پدیده‌هایی که اغلب با وجود اینکه برای نخستین بار جام‌جهانی را تجربه می‌کردند، هرگز در میان نامداران فوتبال دنیا محلی بازی نکردند و کی‌روش به آنها آموخت باور کنند که خواستن همانا توانستن است. در شب‌هایی که هواداران اسپانیا و انگلیس و سایر مدعیان حذف شده قبل از پایان دور مقدماتی در اشک‌ها غوطه‌ور شدند و آسیایی‌های پرادعا ضعیف‌ترین عملکرد را ارایه دادند، ایرانی‌ها اشک شوق ریختند و به خاطر بازی غرورانگیز فرزندان میهن اسلامی آنچنان به هیاهو و شادی پرداختند که انگار جام را به خانه آورده اند.

اینجا در ایران، یعنی در دورترین نقطه از میزبان جام جهانی کسی برای حذف شدگان بیگانه جام بیستم دغدغه ندارد، هیچ کس غصه وداع استرالیا و ناکامی کره و ژاپن به عنوان سایر آسیایی های جام جهانی را نمی خورد، اما از حقی که داور صربستانی مسابقه پایمال کرد، نمی گذرند و حالا با این همه درخشش در بازی نیجریه و آرژانتین، توقع شکست بوسنی و صعود تاریخی به دور حذفی را دارد.

حالا که ملی پوشان ایران به این خودباوری رسیده اند که جانانه تا واپسین دقایق آرژانتین را با آن همه ستاره و خط حمله آتشین به مخمصه و دردسر گلزنی بیندازند، چرا نباید هوادارانش این انتظار را نداشته باشند که مقابل بوسنی و هرزگوین که هرگز قابل برابری با کیفیت بازی آرژانتین نیست، پیروز نشوند.

اکنون همه فرصت ها در اختیار ملی پوشانی است که می توانند با برتری ارزشمند مقابل بوسنی و هرزگوین سند صعود خود را امضا کنند، صعود تاریخی که قطعا در دل تاریخ جاودان و در کلکسیون افتخارات ارزنده ایرانیان ماندگار خواهد شد.

ما ایرانیان همواره در تمامی عرصه های علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی و سیاسی براین اعتقاد بوده ایم که با اتکا بر نیرو و توان فکری و گروهی توانسته ایم به قله های موفقیت جهانی دست یابیم و حالا با این نگرش مثبت می توان از حلقه مقدماتی جام جهانی گامی فراتر گذاشت و به نقطه تاریخی رسید.


۹۰دقیقه زمان این فرصت را در اختیار یوز پلنگان آسیایی قرار داده تا سرنوشت صعودشان به دور یک هشتم نهایی جام بیستم را رقم بزنند و شادی وصف ناپذیر را در میهن اسلامی ایران به گستره و بزرگی یک انقلاب فوتبالی به راه اندازند. هر چند دیدار مقابل بوسنی و هرزگوین به لحاظ کیفی کار آسانی برای کسب پیروزی نیست، اما قطعا کارلوس کی روش در این مدت توانسته ضمن ریکاوری ذهنی بازیکنان مبنی بر فراموشی دو دیدار گذشته، روحیه آنها را آماده جنگندگی بیشتر برای رسیدن به برد ارزشمند در این بازی سرنوشت ساز کند.

کی‌روش به این مهم پی برده که ایرانیان به چه اندازه احساسی هستند، فوتبال قلب تپنده آنها است و هرگز دوست ندارند فرصت سوزی کنند، بنابراین به گونه ای عمل کرده که ملی پوشان برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی داشته های فنی و تاکتیکی را تبدیل به فرصت کرده و اشتهای بیشتری برای رسیدن به پیروزی داشته باشند. البته قابل تامل است که هر چند بوسنی و هرزگوین از جام بیستم حذف شده اما قطعا این تیم اروپایی هم می‌کوشد تا با کسب امتیاز خاک برزیل را ترک کند.

در بازی فردا چهارشنبه همچون دیدار با آرژانتین نباید موقعیت‌ها را بی ثمر هدر دهیم، به ناداوری توجه کنیم و وقت‌ها را تلف نمائیم، بلکه جام بیستم به ما می‌گوید روزنه‌ای برای صعود باقی‌مانده که از دروازه بوسنی و هرزگوین عبور می‌کند. به امید تکرار ۸ آذر ۷۶ و ۲۸ خرداد ۹۲ و برپایی جشن‌های خیابانی مردم با صعود تاریخی تیم ملی فوتبال ایران…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز