خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۴ - برزیل؛

کاستاریکا یک(۵) - یونان یک(۳)؛ شگفتی کامل شد / وداع یونان با جام

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۵۶

تیم کاستاریکا موفق شد با برتری در ضربات پنالتی راهی دور دور یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ شود تا شگفتی بزرگی در برزیل رقم بخورد.

تیم کاستاریکا موفق شد با برتری در ضربات پنالتی راهی دور دور یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ شود تا شگفتی بزرگی در برزیل رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل از ۳۰ دقیقه بامداد تیم های کاستاریکا و یونان در ورزشگاه پرنامبوکائو در شهر رسیف به مصاف هم رفتند که این بازی در وقت های اضافه هم با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید ولی در ضربات تعیین کننده پنالتی کاستاریکا موفق شد با برتری بر یونان راهی دور یک چهارم نهایی شود. رویز در دقیقه ۵۳ برای کاستاریکا گلزنی کرد و تک گل یونان را سقراطیس پاپاستاسوپولوس در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

ترکیب کاستاریکا:ناواس، گونزالس، اومانا، بورجس، دوارته(اخراج)، بولانوس، کمپل، رویز، دیاز، گامبوا، تاخدا.

ترکیب یونان:کارنزیس، مانیاتیس، مانولاس، ساماراس، کاراگونیس، سالپینگیدیس، توروسیدیس، لازاروس، سوکراتیس، شولواس، ساماریس.

یونانی ها در نیمه نخست یک موقعیت خیلی خطرناک را بر روی دروازه کاستاریکای شگفتی ساز ایجاد کردند که البته سودی برای آنها نداشت و ویلیامز استرالیایی به نشانه پایان ۴۵ دقیقه نخست در سوت خود دمید تا مربیان هر دو تیم به دنبال راهکار های جدید برای گشودن دروازه ها باشند.

در نیمه دوم این کاستاریکا بود که خیلی زود به گل رسید. برایان رویز کاپیتان کاستاریکا در دقیقه ۵۳ موفق شد دروازه یونانی ها را باز کند تا تیمش را در آستانه خلق یک شگفتی بزرگ قرار دهد.

در دقیقه ۶۶ داور استرالیایی، اسکار دوارته از کاستاریکا را اخراج کرد تا این تیم در ادامه کار بازی را ۱۰ نفره دنبال کند و کار سختی را مقابل تیم ۱۱ نفره یونان داشته باشد.

در دقیقه ۹۰ در حالیکه حاضران در ورزشگاه و تماشاگران تلویزیونی منتظر شنیدن سوت پایان بازی و صعود کاستاریکا به دور یک پک چهارم نهایی بودند سقراطیس پاپاستاسوپولوس موفق شد دروازه تیم ۱۰ نفره کاستاریکا را باز کند تا شگفتی سازها را متوقف کنند. با سوت داور استرالیایی بازی در وقت قانونی به پایان رسید و کار به وقت های اضافی کشده شد.

دو تیم در وقت های اضافه هم تلاش زیادی برای به ثمر رساندن گل پیروزی بخش انجام دادند ولی موفق به باز کردن محدد دروازه یکدیگر نشدند تا کار دو تیم به ضربات تعیین کننده پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی کاستاریکایی ها موفق تر عمل کردند تا راهی دور بعد رقابت ها بشوند. یونانی ها هم ضربه آخر خود را توسط ژکاس از دست دادند تا کشتی یونانی به سواحل کرت برگشت بخورد.

اسکار دوارته(اخراج)، یلستین تجدا، برایان رویز و کیلور ناواس از کاستاریکا و همچنین آندرس ساماریس و کوشتاس مانولاس از ویلیامز کارت زرد دریافت کردند.

کیلور ناواس سنگربان کاستاریکا به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد که بارها دروازه تیمش را نجات داد و در ضربات پنالتی نیز موفق شد تیمش را راهی مرحله یک چهارم نهایی کند.

کاستاریکا در مرحله یک چهارم نهایی حریف تیم ملی هلند و شاگردان لوئیس فان خال شد که توانستند مکزیک را ۲ بر یک شکست داده و به این مرحله برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز