خبرگزاری کار ایران

یک چهارم نهایی جام جهانی۲۰۱۴؛

آلمان یک - فرانسه صفر؛ ژرمن ها به نیمه نهایی رسیدند / هوملس بال خروس ها را چید

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۰۰

تیم ملی آلمان موفق شد فرانسه را یک بر صفر شکست دهد تا شاگردان یوآخیم لوو نخستین تیمی باشند که مسافر مرحله نیمه نهایی جام بیستم می شوند.

تیم ملی آلمان موفق شد فرانسه را یک بر صفر شکست دهد تا شاگردان یوآخیم لوو نخستین تیمی باشند که مسافر مرحله نیمه نهایی جام بیستم می شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در نخستین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ که در برزیل در حال برگزاری است، تیم های آلمان و فرانسه از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه ماراکانا در شهر ریودوژانیرو با قضاوت پیتانا داور آرژانتینی به مصاف هم رفتند که شاگردان یوآخم لوو با تک گل هوملس در دقیقه ۱۳ به سود خود رقم زدند تا به عنوان نخستین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

ترکیب فرانسه:لوریس، ‌ دبوشی، اورا، واران، ساخو(کوژییلنی)، کابای(رمی)، والبوئنا(ژیرود)، بنزما، گریزمان، ماتوییدی، پوگبا

ترکیب آلمان:نویر، هودس، هوملس، خدیرا، شواین اشتایگر، اوزیل(گوتزه)، کلوزه(شورله)، مولر، لام، کروس(کرامر)، بواتنگ

در دقیقه ۷ فرانسوی ها نخستین موقعیت خطرناک این دیدار را ایجاد کردند ولی ضربه بغل پای بن زما از کنار دروازه نویر به بیرون رفت. در دقیقه ۱۱ باز هم فرانسوی ها خطرساز شدند ولی این موقعیت هم راهی به دروازه ژرمن ها نداشت و مدافعان آلمانی توپ را دفع کردند.

در دقیقه ۱۳ مت هوملس مدافع پیشتاخته ژرمن ها موفق شد با ضربه سر بر روی یک ضربه ایستگاهی دروازه خروس ها را باز کند تا ضمن به ثمر رساندن دومین گل خود در جام بیستم، تیم ملی کشورش را یک بر صفر پیش بیندازد. در دقیقه ۲۳ کلوزه در درون محوطه جریمه توسط مدافع فرانسوی سرنگون شد که داور آرژانتینی اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۲۵ توماس مولر در حالی که در موقعیت عالی در حال تک به تک شدن با لوریس سنگربان فرانسه قرار داشت ولی لوریس موفق تر از این بازیکن بود و توپ را از ان خود کرد. در دقیقه ۳۳ فرانسوی ها بهترین موقعیت جبران گل را توسط کریم بن زما از دست دادند. البته قبل از رسیدن توپ به بن زما والبوئنا به سمت دروازه نویر شوتزنی کرد که نویر آن را دفع و توپ به بن زما رسید که این بازیکن نتوانست دروازه ژرمن ها را باز کند. در دقیقه ۴۲کریم بن زما در محوطه جربا ضربه سر خطری را بر روی دروازه برزیل ایجاد کردند که البته توپ به دست هوملیس هم برخورد کرد ولی داور آرژانتینی اعتقادی به اعلام ضربه پنالتی نداشت. این تصمیم داور با اعتراض بازیکنان فرانسوی همراه یود ولی به جایی نرسید. در دقیقه ۴۴ باز هم بن زما در موقعیت خوبی قرار داشت تا تیمش بازنده به رختکن نرود که نویر باز هم این خطر را دفع کرد.

نیمه دوم

در دقیقه ۶۰ ضربه سر واران را مانویل نویر دروازه آلمان مهار کرد تا خطری جدی را رفع کرده باشد. در دقیقه ۶۸ مولر فرصتی مناسب برای باز کردن دروازه خروس ها داشت که البته قدر اشتباه بازیکنان فرانسه را نداشت تا این موقعیت را از دست بدهد.

در دقیقه ۷۴ گریزمان با شوتی سنگین دروازه نویر را تهدید کرد که سنگربان ژرمن ها با مشت توپ را به سمت زمین مسابقه برگرداند تا دروازه خود را نجات دهد.

در دقیقه ۸۱ ژرمن ها از تله آفساید گریختند و توپ ارسالی به شورله رسید و شورله در بهترین موقعیت ممکن و در حالیکه تنها لوریس را روبروی خود می دیدی توپ را به پاهای سنگربان فرانسه کوبید تا آه از نهاد نیمکت ژرمن ها بلند شود. در دقیقه ۸۷ بار دیگر آلمان ها فرصت خوبی داشتند تا تعداد گل های خود را به ۲ برسانند ولی این توپ با برخورد به بازیکن فرانسه دفع شد.

در دقیقه ۹۰ نویر ضربه خطرناک بن زما را به خوبی دفع کرد تا مانع فروپاشی دروازه تیمش شود. در دقایق پایانی تلاش های خروس ها راه به جایی نبرد و این آلمان ها بودند که یک بار دیگر خود را به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رساندند تا بخت های خود را برای فتح جام بیستم بیشتر کنند.

در پایان این دیدار هوملس که زننده تک گل برتری ژرمن ها بود به عنوان بهترین بازیکن مسابقه شناخته شد.

سامی خدیرا و شوان اشتایگر از آلمان از داور آرژانتینی این دیدار کارت زرد دریافت کردند.

تیم ملی آلمان در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف برنده دیدار برزیل و کلمبیا برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز