خبرگزاری کار ایران

محبوبیتی که پایان ندارد؛

حمایت اهالی‌ فوتبال از تصمیم علی کریمی / جادوگری که نه خائن شد، نه تسلیم!

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۷۵

البته باید منتظر افشاگری‌های کریمی بعد از جام‌ملت‌های آسیا نیز ماند تا زوایای پنهان اتخاد چنین تصمیم بزرگی روشن شود…

ترک اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه سفر به استرالیا تصمیم عجیبی بود که فقط از شخصی مثل علی کریمی بر می‌آمد، و جالب‌تر اینکه بسیاری از اهالی فوتبال از این تصمیم کریمی دفاع کردند تا انتقاد…

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالیکه مسافران تیم ملی به مقصد استرالیا ساک و چمدان‌های خود را بسته بودند تا با حضور در فرودگاه امام‌(ره) سفر و تجربه‌ای متفاوت را در بالاترین سطح فوتبالی آسیا تجربه کنند، علی کریمی تصمیم گرفت قید سفر با تیم ملی را بزند تا بار دیگر به سوژه‌ای اصلی رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شود، ولی با این حال بسیاری از اهالی فوتبال با کریمی هم‌نوایی کردند و ضمن احترام به تصمیم جادوگر فوتبال ایران، او را حتی به خاطر اتخاذ چنین تصمیم حمایت کردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که اگر کسی غیر از علی کریمی بود بدون‌شک او را متهم به به تعصبی و خسانت به تیم ملی می‌کردند و زیر تیغ تند انتقادات قرار می‌گرفت، ولی محبوبیت بالای کریمی و اعتباری که در همه‌ی این سال‌ها در فوتبال ایران بدست آورده باعثشد، نه کسی او را خائن خطاب کند و نه خود را تسلیم محض تصمیمات مرد پرتغالی کند تا به عبارتی جادوگر آبروی خود را بردارد و از اردو بیرون بزند.

بدون‌شک حضور در جام‌ملت‌های آسیا به عنوان مربی تیم‌ملی می‌توانست نقطه‌عطفی در کارنامه فوتبالی علی کریمی باشد، چراکه او پیش از این در «جام‌ملت‌های چین» عملکردی خیره‌کننده ارائه داده بود و ضمن کسب عنوان آقای‌گلی این رقابت‌ها، عنوان بهترین بازیکن‌سال آسیا را نیز به خود اختصاص دهد.

کریمی این بار با ردای‌مربی می‌توانست حضور در بزرگ‌ترین جام‌ فوتبالی آسیا را تجربه کند تا در موفقیت‌های احتمالی‌ شریک هم شود، ولی اخلاق و منش کریمی در این سال‌ها به گونه‌ای نیست که برای کسب‌موفقیت به هر شرایطی تن بدهد.

او ترجیح داد قید این سفر پر ماجرا را بزند و در آخرین روز تمرین تیم ملی تصمیم خود را عملی کرد و هرگز به فرودگاه نرفت، تا شوکی بزرگ را به کی‌روش و کادر فنی و البته اهالی فوتبال بدهد.

اگرچه کریمی هنوز دلایل اصلی اتخاد چنین تصمیمی را مطرح نکرده، ولی در این چند روز اخیر رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره مطرح کردند و برخی از آنها رنگ‌ و بوی واقعیت هم دارد چراکه نوع جدایی جادوگر چنین برداشت‌هایی را قوت بخشید، بخصوص بحثغیبت بحث‌برانگیز محمد نوری در فهرست‌نهایی تیم‌ملی و عدم حضور بازیکنی از پرسپولیس در جمع مسافران استرالیا.

با این حال نکته قابل تامل و مهم در این زمینه حمایت‌های اهالی و پیشکسوتان فوتبال از تصمیم کریمی بود که نشان داد انتقادها به رفتارهای دور از حرفه‌ای‌گری کی‌روش به شدت در بین فوتبالی‌ها ساری و جاری است و در چنین مواقعی بیشتر نمود بیرونی پیدا می‌کند. بسیاری از پیشکسوتان فوتبال در گفت‌وگوهایی که با رسانه‌های مختلف داشته‌اند به نوعی این تصمیم کریمی را مورد حمایت خود قرار داده‌اند و حق را در جدایی از این ملی به وی داده‌اند.

اگرچه فدراسیون‌نشین‌ها تلاش‌هایی برای بازگرداندن کریمی انجام دادند تا او را به هر نحوی شده به اردوی تیم ملی برگردانند ولی کریمی با انتشار این پیام در صفحه‌اجتماعی‌ خود که «دوستان عزیز، آخر هفته خوبی را برای‌تان آرزو می‌کنم، بقیه چیزها را فراموش کنید و شاد باشید»؛ عملا آب پاکی را روی دست فدراسیون کفاشیان ریخت تا بزرگ‌ترین غایب کاروان فوتبالی ایران در سرزمین کانگوروها باشد.

البته باید منتظر افشاگری‌های کریمی بعد از جام‌ملت‌های آسیا نیز ماند تا زوایای پنهان اتخاد چنین تصمیم بزرگی روشن شود…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز