خبرگزاری کار ایران

باید از تیم‌ملی حمایت کرد؛

شاهرخی: امیدوارم ملی‌پوشان‌فوتبال مردم را شاد کنند / نگاه به گذشته آینده را خراب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۶۸

امیدوارم فوتبال نیز با نتایج خودبه مانندتیم ملی والیبال مردم را خوشحال کنداما برای موفقیت نبایدبه نتایج تیم ملی در سال های گذشته تکیه کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: در برهه‌کنونی باید از تیم ملی حمایت کرد تا اسباب شادی مردم در مسابقات جام ملت‌های آسیا فراهم شود.

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل عراق بیان داشت: متاسفانه این مسابقه را ندیدم تا ارزیابی دقیقی از آن داشته باشم، ولی معتقدم به دور از هرگونه پیش‌بینی و پیش‌گویی از نتایج تیم‌ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باید از ملی‌پوشان حمایت کرد تا زمینه شادی مردم فراهم شود.

وی افزود: تیم ملی با هر اشکالی که دارد و مربیان تیم‌ملی هم به آن آگاهی دارند، باید از اعتبار فوتبال کشور دفاع کند، البته این فقط یک خواسته است و این خواسته تا عمل فاصله زیادی دارد.

سرمربی‌سابق تیم‌ملی در خصوص نبود یک دستیار ایرانی در کنار کارلوس کی‌روش بیان داشت: این موضوع دیگر مانند یک رسم در تیم ملی فوتبال شده است. در حالی‌که ما باید به فکر یک جانشین‌ایرانی در تیم ملی باشیم، یعنی یک مربی‌ایرانی را پرورش دهیم تا در صورت رفتن مربی خارجی جانشین او شود.

وی افزود: هر مربی‌ایرانی که در کنار کارلوس کی‌روش بوده بعد از مقطعی همکاری خود را با تیم ملی قطع کرده، البته من به دلیل اینکه در کنار تیم ملی نیستم نمی‌توانم اظهارنظر دقیقی در این ارتباط داشته باشم، اما اینطور هم نمی‌توان گفت همه عیب دارند و فقط من سالم هستم. واقعیت این است که در تیم‌ملی دفع مربی‌ایرانی را شاهد هستیم که از جمله آنها می‌توان به صالح، نمازی، کریمی و حتی مدیرانی مانند ترابیان و والی‌زاده اشاره کرد. البته وقتی در مجموعه‌ای مانند فدراسیون‌فوتبال مدیریت‌صحیح نباشد چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

سرمربی‌سابق تیم‌ملی با اشاره به حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: امیدوارم فوتبال نیز با نتایج خود به مانند تیم ملی والیبال مردم را خوشحال کند، اما برای موفقیت نباید به نتایج تیم ملی در سال‌های گذشته تکیه کنیم، چراکه نگاه به گذشته آینده را خراب می‌کند. مثلا اینکه بگوییم ما ۳ دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم، الان هم موفق خواهیم بود قصه است. باید ببینیم چه کاشته‌ایم تا برداشت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که اهمیت دارد اینکه ما در وهله‌نخست بتوانیم از گروه خود صعود کنیم تا بعد از آن آهسته آهسته خود را به مراحل بالاتر برسانیم، نه اینکه با اقتدار شروع کنیم، ولی در مراحل‌بالاتر افت کنیم. اینکه ما از الان به فکر حضور در جمع ۴ تیم نهایی باشیم، هم به بیراهه رفته‌ایم.

شاهرخی درخصوص تیم های هم گروه کشورمان(بحرین، امارات و قطر) تاکید کرد: سابقه مربیگری من در کشور امارات این را به من می‌گوید که کشورهای غرب آسیا از نظر استعداد و قد و وزن از ایرانی‌های عقب‌تر هستند و ما می‌توانیم مقابل این تیم‌ها با ارائه تاکتیک‌های مناسب به پیروزی برسیم و باجا افتادن تیم در مراحل بالاتر با تیم‌های شرق آسیا بهتر ظاهر شویم.

وی افزود: بازیکنان ایرانی معمولا در دیدار با تیم‌های عربی تلاش می‌کنند کارهای عجیبی انجام دهند و از این طریق لژیونر شوند که همین موضوع باعثمی‌شود تیم ملی ضربه بخورد.

شاهرخی با ابراز خرسندی از حضور مربی‌ایرانی در کادر فنی تیم ملی امید تاکید کرد: حضور مربیان‌ایرانی در رأس تیم ملی خوب است، البته برای موفقیت باید بنا به داشته‌ها امیدوار باشیم، اما در کل برای استفاده از مربیان‌ایرانی برای تیم امید خوشحال هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز