خبرگزاری کار ایران

عربستان ۴ - کره شمالی یک؛

بازگشت پسران صحرا با تحقیر کره شمالی / طوفان زرد سومین برگشتی جام شانزدهم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۵۷

کره شمالی با پذیرش این شکست به عنوان سومین تیم با جام ملت ها وداعی زودهنگام داشت هر چند عربستان با این پیروزی به صعود از این گروه امیدوار ماند و دیدار با ازبکستان برای عرب ها حیاتی شد.

تیم ملی فوتبال عربستان با برتری پرگل مقابل کره شمالی برای صعود از گروه دوم امیدوار باقی ماند اما دیدار سوم این تیم مقابل ازبکستان برای عرب ها حیاتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌های ملی فوتبال عربستان و کره‌شمالی در دومین دیدار خود در گروه B جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۰:۳۰ در ورزشگاه رگتانگلار شهر ملبورن و به قضاوت الهلالی داور عمانی به مصاف هم رفتند که تیم عربستان موفق شد حریف خود را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد.

ترکیب عربستان: ولید، اسامه هاوساوی، عمر هاوساوی، الدوساری، معاز، کریری، العبید، الداوساری، الفرج، هزیزی، السهلاوی

ترکیب کره‌شمالی: ری میونگ گوک، جانگ کوک چول، جانگ سونگ هیوک، جون کوانگ ایک، چا جونگ هیوک، ریانگ هونگ گی، ‏سیم هیون جین، پاک سونگ چول، جونگ ایل گوان، ری یونگ جیک، پاک کوانگ ریوک ‏

در حالیکه دو تیم بازی متعادلی را در دقایق ابتدایی ارائه می‌کردند، این کره‌‌شمالی بود که به گلی زود هنگام رسید. ریانگ یونگ جی در دقیقه ۱۱ بر روی کار تیمی مثل هجومی شمالی‌ها بر روی ریباند سنگربان سعودی‌ها دروازه ولید را باز کرد تا تیمش را یک بر صفر پیش بیندازد.

در دقیقه ۱۷ نایف الهزازی این فرصت را داشت که بازی را به تساوی بکشد، ولی ضربه سر خطرناک بازیکن سعودی نتوانست راهی به دورازه گوک پیدا کند تا آه از نهاد نیمکت عربستانی‌ها بلند شود.

در دقیقه ۳۱ السهلاوی با ضربه‌ای اکروباتیک دروازه سعودی‌ها را در آستانه تهدید قرار داد که البته ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۷ سعودی‌ها بالاخره به گل رسیدند. آنها که بعد از دریافت گل در پی جبران بودند نبض بازی را در اختیار گرفتند و در نهایت الهزازی بر روی کار گروهی موفق شد با شوتی از زاویه بسته گوک را وادار به تسلیم کرد تا بازی را به تساوی بکشد.

در دقیقه ۴۳ السهلاوی یک بار دیگر صاحب موقعیت شد و می‌توانست سعودی‌ها را پیش بیندازد که البته ضربه این بازیکن را سنگربان کره درازکش به کرنر فرستاد.

نیمه دوم را عربستان بهتر آغاز کرد و کاملا جریان بازی را در اختیار گرفت و با کارهای ترکیبی و پاس های کوتاه، عمق دفاع کره را هدف گرفت. دفاع سردرگم و آشفته کره شمالی در نیمه دوم بارها مهاجمان عربستان را در موقعیت تک به تک با دروازه بان کره قرار داد.

محمد السهلاوی در دقایق ۵۲ و ۵۴ روی دو پاس عمقی دروازه کره شمالی را باز کرد. در دقیقه ۷۶ مدافع تیم کره شمالی با لمس توپ روی خط دروازه از سوی داور مسابقه از زمین اخراج شد.

در دقیقه ۷۶ نواف العبید از روی نقطه پنالتی برتری سبزپوشان عربستان را به عدد ۴ رساند تا طوفان زرد در نیم کره جنوبی شکستی سنگین را به کره ای ها تحمیل کند.

کره شمالی با پذیرش با این شکست به عنوان سومین تیم با جام ملت ها وداعی زودهنگام داشت هر چند عربستان با این پیروزی به صعود از این گروه امیدوار ماند و دیدار سوم این تیم در مرحله مقدماتی مقابل ازبکستان از حساسیت فوف العاده ای برخوردار شد.

در دیگر دیدار این گروه امروز از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های چین و ازبکستان به مصاف هم خواهند رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز