خبرگزاری کار ایران

نیمه نهایی جام ملت ها - استرالیا؛

مصاف‌ شرق و غرب آسیا برای صعود به فینال / در انتظار خلق شگفتی ها

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۹۰

مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا با مصاف تیم های شرق و غرب آسیا پیگیری می‌شود و عراق با کره جنوبی و امارات با استرالیا فینالیست های این دوره را معرفی خواهند کرد.

مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با مصاف تیم‌های شرق و غرب آسیا پیگیری می‌شود و عراق با کره‌جنوبی و امارات با استرالیا فینالیست‌های این دوره را معرفی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز دوشنبه نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی در شهر سیدنی و بین تیم‌های کره‌جنوبی و عراق برگزار خواهد شد. این دیدار از ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه سیدنی برگزار خواهد شد که علیرضا فغانی داور چهارم این دیدار خواهد بود.

کره‌جنوبی با حذف ازبکستان گام به دیدار نیمه نهایی گذاشت، اما عراق در ماراتنی عجیب و بحثبرانگیز با تساوی ۳-۳ در وقت های قانونی و اضافی و برتری ۷-۶ در ضربات پنالتی گام به دیدار نیمه نهایی گذاشت. عراقی‌ها پس از پایان مسابقه هم درگیر شکایت ایران و اعتراض به استفاده غیر مجاز از یک بازیکن دوپینگی بودند، ولی در نهایت AFC رای به برائت عراقی‌ها داد تا این تیم برای دیدار با کره جنوبی راهی سیدنی شود.

به نظر می‌رسد عراق برای دیدار امروز با کره‌جنوبی که تنها تیم بدون شکست جام تلقی می‌شود کار دشواری پیش رو دارد و از بین رفتن تمرکز این تیم به دلیل حاشیه‌های پیرامون بازیکن دوپینگی عراق، آرامش و تمرکز فکری این تیم را بر هم زده است. هر چند عراق از بازیکنان باتجربه ای سود می برد که می تواند در این شرایط به تیم متزلزل راضی شنیشل کمک کند.

روز سه شنبه هم استرالیای میزبان از امارات پذیرایی خواهد کرد. اماراتی‌ها با تیمی کاملا منسجم و یکپارچه یکی از پدیده‌های این جام تلقی می شوند و حذف ژاپن پرستاره توسط این تیم در یک‌چهارم نهایی یکی از شگفتی‌های جام شانزدهم را رقم زد. امارات در اندیشه یک شگفتی دیگر است هرچند این بار کار دشواری مقابل میزبان پیش رو خواهد داشت.

استرالیا که هجومی ترین تیم جام شانزدهم بوده تاکنون یک بار طعم شکست را مقابل کره جنوبی چشیده، ولی نمی‌خواهد فرصت حضور دوباره در فینال جام ملت ها را از دست بدهد. استرالیا که همچنان حسرت قهرمانی جام پانزدهم را می‌خورد این بار نمی‌خواهد جام از خانه بیرون برود. کانگوروها در صورت قهرمانی در جام ملت‌ها، رکوردی جالب توجه نیز از خود برجای خواهند گذاشت و اولین تیمی خواهند بود که در دو قاره اقیانوسیه و آسیا جام قهرمانی را بالای سر برده اند.

برنامه رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به این شرح است:
۹۳/۱۱ / ۶
کره‌جنوبی - عراق، ساعت ۱۲:۳، ورزشگاه سیدنی

۹۳/۱۱ / ۷استرالیا - امارات، ساعت ۱۲:۳۰، ورزشگاه نیوکسل

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز