خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های خواندنی از جام شانزدهم؛

رکورد شگفت‌انگیز قهرمانی کانگوروها در جام ملت‌ها / چهارمین ناکامی کره‌ای‌ها در فینال

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۸۵

ماراتن شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا پس از ۲۰ روز در استرالیا پایان یافت و جام قهرمانی برای نخستین بار به سرزمین کانگوروها رفت تا حسرت ۸ ساله میزبان پایان خوشی داشته باشد.

تیم فوتبال استرالیا با شکست کره‌جنوبی در دیدار فینال برای نخستین بار بر بام فوتبال آسیا ایستاد تا در سومین حضور خود در آسیا در خانه جشن قهرمانی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاشیه‌هایی خواندنی از فینال جام شانزدهم را در زیر می‌خوانید:

- علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان پس از ۵۱ سال دومین داور ایرانی است که فینال جام ملت های آسیا را قضاوت کرد. پیش از این مرحوم داود نصیری اولین داور ایرانی بود که در سال ۱۹۶۴ دیدار فینال سومین دوره جام ملت ها بین کره جنوبی و رژیم اشغالگر قدس را قضاوت کرده بود. جالب اینکه در هر دو فینال کره ای ها بازنده میدان شدند.

- فغانی در دیدار فینال جام شانزدهم ۵ بازیکن استرالیایی را که به شدت تحت فشار تماشاگران خود قرار داشتند و خشن بازی می کردند را با کارت زرد جریمه کرد.

- الساندرو دل پیرو بازیکن اسطوره ای تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس از جمله چهره های سرشناس دیدار فینال جام شانزدهم بود. دل پیرو به مدت دو سال در تیم اف. سی سیدنی سابقه بازی دارد.

- علی دایی بهترین گلزن فوتبال جهان و تاریخ جام ملت های آسیا(۱۴ گل) از میهمانان ویژه جام شانزدهم در سیدنی استرالیا بود. در کنار دایی، سامی جابر از عربستان و داتوسو شین اون سرمربی تیم ملی مالزی هم از مهمانان ویژه این جام بودند.

- دیدار فینال جام ملت های آسیا در سیدنی استرالیا در حالی برگزار شد که همزمان فینال تنیس آزاد ملبورن استرالیا در حال برگزاری بود.

- رابی کروس هافبک کارساز تیم فوتبال استرالیا در اواسط این دیدار به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد. اشک های این بازیکن در حال خروج از زمین جالب توجه بود.

- استرالیا با نخستین قهرمانی خود در جام ملت های آسیا رکورد جالب توجهی از خود برجای گذاشت و برای نخستین بار در دو قاره جهان(آسیا و اقیانوسیه) جام قهرمانی را بالای سر برد.

- استرالیا با شکست کره جنوبی در فینال، ضمن انتقام شکست مرحله مقدماتی مقابل کره‌جنوبی جام قهرمانی را در خانه نگه داشت. مردان سرزمین کانگورو در جام پانزدهم که به میزبانی قطر برگزار شد هم به فینال راه یافتند، اما با شکست مقابل ژاپن نایب قهرمان شدند.

- کره‌جنوبی برای چهارمین بار به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کردند. کره‌ای‌ها در سال ۱۹۷۶ مقابل ایران، ۱۹۸۰ مقابل کویت، ۱۹۸۸ مقابل عربستان دیدارهای فینال را واگذار کرده بودند.

- در دیدار فینال برخلاف دیدارهای مراحل قبلی از بارش باران‌های سیل‌آسا و نامساعد بودن شرایط جوی خبری نبود و بازی در بهترین وضعیت جوی برگزار شد.

- کره‌جنوبی از سال ۱۹۶۰ تاکنون که به عنوان میزبان جام را در خانه نگه داشت نزدیک به ۵۵ سال در کسب قهرمانی جام ملت‌ها ناکام مانده است.

- از سال ۱۹۹۲ تاکنون که ژاپن به عنوان میزبان قهرمان جام ملت‌ها شده بود تا امروز که استرالیا بر بام فوتبال آسیا ایستاد هیچ‌یک از میزبانان قهرمان نشده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز