خبرگزاری کار ایران

بدنبال کسب بهترین نتیجه در بازی های کره هستم؛

نعمتى: هدف از زندگى غمگین‌بودن نیست / ضایعه نخاعی‌زندگى‌ام را متوقف نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۴۲

نعمتى دارنده دان یک تکواندو هنگامى که خود را براى حضور در رقابت‌هاى انتخابى تیم ملى تکواندوی بانوان آماده می‌کرد، در یک سانحه رانندگى دچار ضایعه نخاعى شد.

زهرا نعمتى ۲۸ ساله، اولین ورزشکار تیراندازى با کمان است که موفق شد مدال طلاى پارالمپیک را به گردن آویزد.

به گزارش ایلنا، پیش از این در مسابقات المپیک و پارالمپیک ورزشکارى از کشورمان موفق به کسب این افتخار نشده است. سال ۸۳، زهرا نعمتى دارنده دان یک تکواندو هنگامى که خود را براى حضور در رقابت‌هاى انتخابى تیم ملى تکواندوی بانوان آماده می‌کرد، در یک سانحه رانندگى دچار ضایعه نخاعى شد.

نعمتى می‌گوید: به خاطر خانواده‌ام تلاش کردم زندگی‌ام را و روحیه‌ام را حفظ کنم، پس ورزش را ادامه دادم تا امروز که ۵ مدال طلاى پارالمپیک و جهانى، ۴ مدال نقره و ۷ مدال برنز جهانى را براى کشورم به دست آورده‌ام و باز هم به تلاشم ادامه خواهم داد.

نعمتى چندى قبل در مراسم کمیته بین‌المللى المپیک در سن‌پترزبورگ روسیه مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن از سوى بنیاد بین‌المللى اسپورت آکورد شد.

هفته گذشته در جریان مسابقات جهانى تیراندازى با کمان در بانکوک زهرا نعمتى باز هم براى کشورمان افتخار آفرینى کرد. در این مسابقات که پس از پارالمپیک به عنوان مهمترین مسابقه جهانى نام برده می‌شود، نعمتى مدال طلاى جهان را به گردن آویخت. او به همراه همسرش رهام شهابى‌پور در رشته میکس تیمى مدال برنز جهان را به نام خود ثبت کردند. پس از پایان یافتن مسابقات جهانى فرصتى به دست آمد تا با زهرا نعمتى به گفت و گو بپردازیم، آن چه در ذیل می‌آید چکیده مصاحبه دوستانه دارنده ۵ مدال طلاى پارالمپیک و جهان با روابط عمومى کمیته ملى پارالمپیک است:

باز هم طلاى جهان را براى کشورمان به دست آوردید، مسابقه‌هاى قهرمانى جهان چگونه بود؟
سطح مسابقات بسیار بالا بود، این رقابت‌ها پس از پارالمپیک مسابقه‌هاى سطح یک جهانى است و براى فدراسیون جهانى از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است.

شرایط تیم ملى تیراندازى با کمان در این مسابقات را چگونه ارزیابى می‌کنید؟
در این مسابقات براى نخستین بار تیم ایران با ترکیب کامل حضور داشت و از ترکیب ۱۲ نفره تیم، ۷ تیرانداز اولین تجربه حضور جهانى را تجربه می‌کردند، فکر می‌کنم به نسبت اولین تجربه نتایج قابل قبول بود.

در مورد رکورد خودتان بگویید.
رکوردم در مقایسه با پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن افت داشت. در لندن رکورد ۶۱۴ را ثبت کردم و در تایلند رکورد ۶۰۸ را به ثبت رساندم. دلیل کاهش رکورد من کاهش تمرینات است که نسبت به پارالمپیک کمتر شده است.

فکر می‌کنید براى مسابقات پاراآسیایى ۲۰۱۴ کره‌جنوبى بتوانید رکورد جدیدى را به دست آورید؟
قطعاً همین‌طور است. مسابقات پاراآسیایى اهمیت زیادى دارد و من همه تلاشم را انجام می‌دهم به کمک سرمربى تیم ملى تمریناتم را با قدرت و برنامه‌ریزى دقیق‌ترى ادامه بدهم و بتوانم رکورد جدیدى را بدست آورم.

آیا پیش‌بینى می‌کردید روزی بالاتر از تمام تیراندازان برقله جهانى قرار گیرید؟
من داراى کمربند مشکى دان یک تکواندو بودم و خود را براى مبارزات انتخابى تیم ملى آماده می‌کردم، اما پس از سانحه رانندگى و ضایعه نخاعى که براى من به وجود آمد، زندگى را متوقف نکردم. به خاطر خانواده‌ام سعى کردم روحیه‌‌ام را حفظ کنم. خانواده‌ام که نگران غم‌ها و ناراحتی‌هاى من بودند. هدف از زندگى ما غمگین بودن نیست، هدف لذت بردن و زیبا زندگى‌کردن است و شکرگذارى بزرگ در برابر نعمت‌هاى خداوند. پروردگار را براى نعمت‌هایى که به من هدیه داده سپاس و شکر می‌گویم. از زندگی‌ام راضی‌ام و از زیبایی‌هاى آن لذت می‌برم.
پیش‌بینى شما براى کسب قهرمانى در پاراآسیایى اینچون کره‌جنوبى چیست؟
در تیراندازى با کمان نمی‌شود پیش‌بینى کرد و فکر می‌کنم، شرایط روحى و آب و هوا در زمان مسابقه و تمرینات قبل از مسابقه‌ها بسیار مهم است ولى من قول می‌دهم و همه تلاشم را می‌کنم تا بهترین نتیجه را بدست آورم.

در پایان اگر صحبتى دارید، بفرمایید.
- از کمیته ملى پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین به دلیل امکانات و حمایتى که از من و تیم ملى تیر و کمان دارند تشکر می‌کنم. در شرایط سخت کنونى که فدراسیون‌ها در اعزام‌ها مشکل دارند، این حمایت‌ها موجب دلگرمى ما می‌شود. از مربیانم حجت ا… واعظى و مصطفى حبیبیان براى زحماتشان بسیار سپاسگزارم و همه تلاشم را به کار خواهم بست تا براى کشورم افتخار به دست آورم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز