خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی وزنه‌برداری معلولین– امارات؛

رکوردشکنی محسن بختیار در رده‌ جوانان / نیجریه در بزرگسالان قهرمان شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۰۷

مسابقات قهرمانی وزنه برداری معلولین جهان با شرکت ۳۹۰ ورزشکار از ۵۹ کشور و در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان از صبح امروز در دوبی امارات آغاز شده است.

در نخستین روز از مسابقات جهانی وزنه برداری معلولین - کسب سهمیه ی پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ - که در کشور امارات در حال برگزاری است، محسن بختیار نماینده جوان کشورمان موفق به کسب نشان طلا در دسته ی ۴۹ کیلوگرم شد.

به گزارش ایلنا، بختیار در رقابت‌های دسته ۴۹ کیلوگرم و در گروه سنی جوانان به مصاف حریفان جهانی خود رفت و با ثبت رکورد ۱۳۱ کیلوگرم، ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را که پیش از این در اختیار وزنه بردار عراقی بود، ۱۱ کیلوگرم بهبود بخشید.

این نشان ارزشمند، اولین مدال طلای کاروان ایران و مسابقات بود و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اولین سرودی بود که در سالن مسابقات پخش شد. پس از بختیار، نمایندگان کشورهای روسیه با ۸۵ کیلوگرم و ترکیه با بالابردن وزنه ۷۵ کیلوگرمی به ترتیب دوم و سوم شدند.

مسابقات دسته‌ی ۴۹ کیلوگرم رده سنی جوانان و بزرگسالان در یک گروه مشترک برگزار شد و در مسابقات بزرگسالان وزنه برداران نیجریه با ۱۸۱ کیلوگرم، ویتنام با ۱۸۰ کیلوگرم و روسیه با بالابردن وزنه ی ۱۶۶ کیلوگرم به مقام های اول تا سوم دست یافتند. با پایان یافتن این مسابقات نمایندگان کشورمان فردا، یکشنبه در اوزان ۵۴ و ۵۹ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

مسابقات قهرمانی وزنه برداری معلولین جهان با شرکت ۳۹۰ ورزشکار از ۵۹ کشور و در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان از صبح امروز در دوبی امارات آغاز شده است. این رقابت ها جمعه ۲۲ فروردین ماه به پایان می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز