خبرگزاری کار ایران

والیبال نشسته قهرمانی آسیا - مشهد؛

رضایی: بهترین مسابقات را در مشهد برگزار خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۶۳۵

برگزاری این رقابت ها از حیثفرهنگی، گردشگری و ورزشی برای استان و حتی کشورمان دستاوردهای مطلوبی به همراه خواهد داشت.

رییس ستاد اجرایی رقابتهای والیبال نشسته قهرمانی آسیا اظهار کرد: با توجه به ظرفیتهای خوب موجود در استان توانایی برگزاری بهترین مسابقات را در مشهد داریم.

به گزارش ایلنا، هادی رضایی در نشست رسانه‌ای رقابت های والیبال نشسته قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی و پارآسیایی ۲۰۱۴ که صبح امروز ۲۱ فروردین ماه در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که در سال جدید این رقابتهای بین‌المللی را در شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سطح مطلوب امکانات و ظرفیتهای موجود در استان، افزود: خراسان رضوی جایگاه خوبی در تمامی جنبه‌ها در سطح کشور دارد اما کمبود برگزاری مسابقات بین‌المللی در آن احساس می‌شود.

رییس ستاد اجرایی رقابتهای والیبال نشسته قهرمانی آسیا ادامه داد: از حدود یکسال گذشته در تلاشیم که شرایط را برای برگزاری این رویداد مهم در مشهد و متقاعد کردن سازمان جهانی والیبال معلولین فراهم کنیم.

وی با اشاره به حضور تیم‌های والیبال نشسته ۹ کشور آسیایی در این مسابقات، افزود: تیم‌های حاضر در این رقابتها از کشورهای چین، ژاپن، مغولستان، ایران، سریلانکا، میانمار، کره جنوبی، عراق و قزاقستان خواهند بود.

رضایی بیان کرد: افتتاحیه رقابت ها روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۱۶ در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود و پس از آن یک دیدار دوستانه بین تیم‌های والیبال نشسته ثامن‌الحجج(ع) خراسان رضوی و تیم روسیه که به عنوان میهمان در ایران حضور می‌یابد، برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رقابت های بخش آقایان با شرکت ۹ تیم از روز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه در سالن شهید بهشتی و مسابقات بخش بانوان با شرکت ۶ تیم در " خانه بسکتبال " مجموعه ورزشی سجاد آغاز و تا ۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی که سرمربیگری تیم ملی کشور را نیز در این رقابت ها بر عهده دارد، بیان کرد: تیم‌های ملی کشور در بخش آقایان با ۲۰ بازیکن و در بخش بانوان با ۱۲ بازیکن با هدایت فریبا سلیمانی دراین مسابقات شرکت می‌کند. در بخش آقایان مهدی بابادی از سبزوار و در بخش بانوان معصومه زارعی به عنوان کاپیتان تیم ملی، نمایندگان استان در این رقابت ها خواهند بود.

وی همچنین از حضور مقامات سازمان جهانی و آسیایی والیبال معلولین در مشهد خبر داد و افزود: در روز ۳۰ فروردین ماه مجمع انتخاب فدراسیون والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه برای ۴ پست ریاست، دبیر کلی، مدیر مسابقات و مسوول توسعه این فدراسیون برگزار می‌شود.

رضایی که از سوی کمیته ملی پارالمپیک ایران به عنوان کاندیدای پست " دبیرکلی فدراسیون والیبال " معلولین آسیا و اقیانوسیه نیز معرفی شده، اظهار کرد: نمایندگان کشورهای استرالیا و اندونزی و… نیز برای حضور در این مجمع در مشهد حضور خواهند یافت.

رییس ستاد برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا ادامه داد: یک دوره کلاس داوری بین‌المللی نیز با حضور نمایندگان از کشورهای مختلف در حین مسابقات در مشهد برگزار خواهد شد که ۷ داور ایرانی نیز در آن شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای مختلف برگزاری این رقابتها در مشهد، اظهار کرد: برگزاری این رقابت ها از حیثفرهنگی، گردشگری و ورزشی برای استان و حتی کشورمان دستاوردهای مطلوبی به همراه خواهد داشت.

رضایی تصریح کرد: حضور حدود ۲۰۰ نفر ورزشکار و همراه خارجی از کشورهای مختلف در مشهد فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استان فراهم می‌کند.

وی افزود: علاوه بر آن برای اولین بار پس از انقلاب مسابقات بانوان در سطح بین‌المللی با شرایط حفظ شئونات مذهبی و دینی ما در پایتخت معنوی کشور برگزار می‌شود که دستاورد فرهنگی بسیار خوبی است.

رییس ستاد برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا ادامه داد: برگزاری این مسابقات از لحاظ مالی هزینه‌ای برای ورزش استان به همراه ندارد چرا که از کلیه تیم‌ها حدود ۵۰ درصد هزینه‌ها دریافت و بقیه هزینه‌ها با حمایت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع) تقبل خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا نیز در این نشست خبری با اشاره به تشکیل ۹ کمیته در این ستاد، اظهار کرد: به منظور برگزاری این مسابقات به بهترین شکل تلاش کرده‌ایم از افراد با تجربه در کمیته‌های مختلف استفاده کنیم.

سید هاشم حسینی افزود: با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان شهرداری، مدیرکل ورزش و جوانان و برخی از رسانه‌های استان سعی داریم در حد توانمان مسابقات خوبی را به صورت منظم و با استانداردهای لازم در مشهد برگزار کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه رقابتها در سالن شهید بهشتی، ادامه داد: تدابیر لازم برای اسکان شرکت‌کنندگان در هتل هما شماره۲ مشهد و امکانات حمل و نقل و… انجام شده است و در بخش گردشگری فرهنگی نیز تمامی خدمات به درخواست تیم‌ها در اختیار قرار خواهند گرفت.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا بیان کرد: این رقابتها از روز نخست بر اساس برنامه سازمان جهانی به صورت منظم برگزار می‌شود و امید داریم با تلاش، کمک و حمایت تمامی دست‌اندرکاران، بهترین مسابقات را در شهرمان داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز