خبرگزاری کار ایران

به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ؛

وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران ۲ سال محروم شد / جریمه ۱۵۰۰ یورویی برای رستمی!

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۹۷

رستمی که دو سال پیش در لندن توانست در وزن ۶۷ کیلو گرم بعد از حریف چینی خود مدال نقره پارالمپیک را کسب کند، در بازی‌های قهرمانی جهان دوبی تست دوپینگ داد که نمونه او مثبت اعلام شد.

تست دوپینگ روح‌الله رستمی در مسابقات قهرمانی جهان در دوبی مثبت اعلام شد و این ورزشکار پارالمپیکی ۲ سال محروم شد.

به گزارش ایلنا، کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک(IPC) اعلام کرد، روح‌الله رستمی وزنه‌بردار ایرانی که در پارالمپیک ۲۰۱۲ مدال نقره کسب کرد، به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ محروم شده است.

رستمی که دو سال پیش در لندن توانست در وزن ۶۷ و نیم کیلوگرم بعد از حریف چینی خود مدال نقره پارالمپیک را کسب کند، در بازی‌های قهرمانی جهان دوبی در روز هفتم آوریل تست دوپینگ داد و در نمونه او ماده غیر مجاز متیل هگزان آمین پیدا شده است.

این ورزشکار به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ دو سال محروم شد و ۱۵۰۰ یورو جریمه شد.

همچنین تمامی مقام‌های این وزنه‌بردار از زمان مثبت شدن تست دوپینگش لغو خواهد شد، از جمله مدال نقره او در وزن ۷۲ کیلوگرم که بعد از حریف مصری خود در مسابقات جهانی کسب کرد.

به این ترتیب گری سیچو روس، مدال نقره را به جای رستمی دریافت خواهد کرد. پنگ هو از چین در رده سوم قرار خواهد گرفت.

در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز نوکوریر و اولووافمیای نیجریه‌ای که مدال طلا و نقره را کسب کرده بودند، ‌ به دلیل دوپینگ محروم شدند و مدال‌های آنها گرفته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز