خبرگزاری کار ایران

دومین‌دوره‌بازی‌های‌پاراآسیایی - اینچئون؛

امینی و مختاری در دوومیدانی طلا گرفتند / طلای‌کاروان‌ایران به ۱۲ رسید

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۶۸

مهناز امینی و مرتضی مختاری روز سه شنبه یازدهمین و دوازدهمین مدال طلای ایران را در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ کسب کردند.

مهناز امینی و مرتضی مختاری روز سه شنبه یازدهمین و دوازدهمین مدال‌طلای ایران را در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ کسب کردند.

به گزارش ایلنا، امینی در ادامه رقابت های دوومیدانی بازی های پاراآسیایی در ماده پرتاب نیزه به مدال طلا رسید. این دومین طلای امینی و یازدهمین طلای کاروان ایران بود. وی پیش از این در پرتاب نیزه کلاس اف ۵۷ به مدال طلا رسید. در این ماده امینی با پرتابی به میزان ۲۱ متر و ۵۷ سانتی متر به مدال طلا دست پیدا کرد. در این ماده پرتابگر چینی در جایگاه دوم ایستاد.

مرتضی مختاری هم در ورزشگاه اصلی اینچئون در پرتاب دیسک مردان کلاس F۵۴/۵۳ با ثبت رکورد ۸ متر و ۸۳ سانتی متر به مدال طلا دست یافت. علیرضا مختاری دیگر نماینده کشورمان در پرتاب وزنه با ۶ متر و ۶۰ سانتی متر صاحب مدال نقره شد. به این ترتیب تعداد مدال های طلای کاروان پاراآسیایی ایران به ۱۲رسید تا همچنان در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی بعد از ازبک‌ها قرار بگیریم.

شاهین ایزدیار دوباره نقره ای شد

شاهین ایزدیار در رقابت های ماده ۴۰۰ متر با اختلاف اندک از دست یابی به نشان طلا بازماند. وی در رقابت های ۴۰۰ متر آزاد، کلاس S۱۰ در حالیکه در تمام طول مسیر از نماینده قزاقستان پیش بود، با اختلاف دو صدم ثانیه از نماینده قزاقستان دیرتر به خط پایان رسید و نایب قهرمان شد. نماینده قزاقستان در این ماده رکورد ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و ایزدیار با رکورد ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه دوم شد. رضا آذرشب، دیگر نماینده کشورمان در این رقابت‌ها نیز با ثبت رکورد ۵ دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه، پنجم شد. ایزدیار با کسب این مدال، تعداد نشان‌های خود از بازی‌های پاراآسیایی را به عدد ۵ رساند.

در فینال رشته ۲۰۰ متر قورباغه، مازیار ماضی با رکورد یک دقیقه و ۴۷ ثانیه در جایگاه آخر ایستاد. وی از جوان ترین ورزشکاران اعزامی به مسابقات پاراآسیایی است که در کنار رقبای باتجربه ای از چین، ژاپن و هندوستان به آب زده بود. رقابت‌های فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد، کلاس ادغامی S۲/۳ / ۴ علی امینی و علیرضا جلیلی با حریفان خود روبرو شدند که امینی در جایگاه هفتم ایستاد و جلیلی نیز آخر شد. امینی و جلیلی در کلاس S۲ قرار دارند که به دلیل ادغام کلاس های پزشکی با حریفانی که از نظر شرایط جسمی بهتر هستند، روبرو شدند و شانس کسب مدال از آنها گرفته شد. علی نیکو، دیگر نماینده شنا ایران در مسابقات امروز بود که در فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد، به عنوان ششم بسنده کرد.

هاشمیه متقیان در پرتاب دیسک نقره گرفت

بانوی ملی پوش تیم دو ومیدانی در رقابت های پرتاب دیسک به نشان نقره دست یافت. وی در رقابت های پرتاب دیسک، کلاس F۵۵/۵۶، با ثبت رکورد ۲۰ متر و ۱۰ سانتی متر نایب قهرمان شد و نشان نقره را از آن خود کرد. پرتابگر چین در این ماده قهرمان شد و نماینده هند برنز گرفت. متقیان روز گذشته نیز در ماده پرتاب نیزه موفق به کسب یک نشان نقره دیگر نیز شده بود.

صعود کمانداران ایرانی به مرحله نیمه نهایی

سه کماندار ریکرو کشورمان به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های پاراآسیایی صعود کردند. ابراهیم رنجبر در مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی بعد از استراحت در دور اول از سد حریفانی از قزاقستان، کره شمال و کره جنوبی گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. راضیه شیرمحمدی نیز بعد از استراحت در بازی اول حریفانی از تایلند و کره جنوبی را شکست داد و جواز حضور در مرحله بعد را گرفت. زهرا نعمتی بانوی طلایی پاراالمپیک لندن نیز بعد از استراحت در دور اول کماندارانی از هند و عراق را از پیش رو برداشت تا فردا برابر حریفانش قرار گیرد. غلامرضا رحیمی برابر حریفانی از هنگ کنگ چین پیروز شد اما برابر ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز