خبرگزاری کار ایران

سقفی برای خودم تعیین نکردم؛

جعفری: ناکامی‌لندن را در اینچئون جبران کردم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۴۴

تا آخرین لحظه حس جنگندگی را از دست ندادم و توانستم ضمن کسب نشان طلا، رکورد آسیا را نیز بشکنم و به نام خودم ثبت کنم.

ملی‌پوش دسته ۵۹ کیلوگرم تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولین تاکید دارد که کسب نشان طلا در اینچئون جبران ناکامی وی در پارالمپیک لندن بوده است.

به گزارش ایلنا، امیر جعفری ۱۰ سال است فعالیت‌های ورزشی خود را در رشته وزنه برداری آغاز کرده و از سال ۸۶ به تیم ملی راه یافت. وی در اولین تجربه برون مرزی خود موفق به کسب نشان نقره از مسابقات جهانی تایوان در سال ۲۰۰۷ شد و پس از آن توانست به نشان طلا مسابقات جهانی آیواز آمریکا در سال ۲۰۰۸، نشان طلای مسابقات بین المللی اردن در سال ۲۰۱۱، نشان نقره مسابقات آیواز امارات در سال ۲۰۱۱ و نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ شود.

جعفری در مسابقات پارالمپیک لندن، نتوانست به عنوانی بهتر از ششم دست پیدا کند و در این زمینه می‌گوید: برای مسابقات تلاش زیادی کردم، اما متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسیدم، از این بابت ناراحت بودم و از آن روز تلاش کردم تا این اتفاق را جبران کنم و نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی و رکوردشکنی آسیا، جبرانی برای ناکامی من در لندن بود.

وی در ادامه گفت: برای اولین بار بود در مسابقات پاراآسیایی شرکت می‌کردم و با توجه به حضور حمزه محمدی، ملی پوش ارزنده تیم ملی در دسته ۵۹ کیلوگرم، سطح این وزن بالا رفته بود، برایم نشان طلا مهم نبود و فرقی نداشت که من یا حمزه محمدی آن را به دست آوریم، اما مهم تر از عنوان، حسی بود که برای جبران گذشته داشتم، به خاطر همین تا آخرین لحظه حس جنگندگی را از دست ندادم و توانستم ضمن کسب نشان طلا، رکورد آسیا را نیز بشکنم و به نام خودم ثبت کنم.

دارنده نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی اینچئون خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ما تا زمان اعزام، به صورت مرتب در اردو بودیم و قبل از آن هم تمریناتم را به صورت انفرادی انجام می‌دادم، به خاطر همین همیشه در مرز خوبی از آمادگی قرار داشتم.

وی افزود: در حال حاضر هم برای مسابقات رکوردگیری اسفندماه آماده می‌شوم و به امید خدا تلاش می کنم در ترکیب تیم ملی برای اعزام به مسابقات قزاقستان حضور داشته باشم. این مسابقات به دلیل کسب سهمیه پارالمپیک از آن، دارای اهمیت ویژه ای است و هفت ماه دیگر برگزار می شود.

جعفری گفت: در تمام تمریناتم به مسابقات پارالمپیک ریو فکرمی‌کنم و مدام با خودم یادآوری می‌کنم که چنین رویداد مهمی پیش روست و باید در سطح آمادگی پارالمپیک تمرین کنم، امیدوارم بتوانم این بار در عرصه مسابقات مهمی چون پارالمپیک به مدال آوری برسم.

ملی پوش طلایی تیم وزنه برداری تصریح کرد: در حال حاضر جایگاه جهانی من درجدول رنکینگ دوم است و یک وزنه بردار انگلیسی در جایگاه اول دارد، با توجه به این شرایط، دسترسی به نشان پارالمپیک دور از ذهن نیست اما این مسابقات اصلا قابل پیش بینی نیست و باید برای روی سکو رفتن تلاش زیادی کرد.

وی درخصوص مسابقات پاراآسیایی گفت: یکی از بهترین خاطراتی که از این مسابقات دارم، حضورم در حرم مطهر امام رضا(ع) است، اگرچه برنامه ی فشرده و کوتاهی بود، اما حس بسیار خوبی را به همه ورزشکاران منتقل کرد، به غیر از این، روحیه همدلی و جو خوبی که در کاروان حاکم بود هم برای من بسیار زیبا و به یاد ماندنی است.

جعفری افزود: از ابتدای شروع ورزش حرفه‌ای، سقفی برای خودم تعیین نکردم، همیشه به این فکر کردم تا جایی که می توانم و به بهترین شکل ممکن در مسابقات مختلف شرکت کنم و امیدوارم بتوانم در هر عرصه ای که حضور می یابم باعثافتخار کشور و ملت عزیزم باشم.

ملی‌پوش تیم وزنه برداری در پایان گفت: خانواده من مهم‌ترین حامیان در این سال‌ها بودند، از مادر، برادر و همسر عزیزم به خاطر تحمل سختی‌ها و حمایت‌هایی که داشتند تشکر می‌کنم و قدردان آنها هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز