خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری؛

شهریاری: برگزاری همایش ویلچررانی در روز ورزش‌همگانی

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۳۷

در حال حاضر فدراسیون در ۱۹ رشته ورزشی و ۱۰۵ کلاس پزشکی برای ۵ گروه معلولیت فعالیت می‌کند که این فعالیت ها در دو بخش آقایان و بانوان و دو گروه سنی جوانان و بزرگسالان پیش بینی شده است.

صبح امروز نشست خبری معاون ورزش همگانی فدراسیون جانبازان و معلولین با حضور اصحاب رسانه پیرامون برنامه های این معاونت و نیز اقدامات پیش بینی شده در ایام دهه فجر، برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسین شهریاری در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های انجام شده توسط این معاونت، برنامه های مورد نظر برای اجرایی شدن در دهه مبارکه فجر را اعلام کرد.

وی در ا بتدای این نشست خاطر نشان کرد: ورزش همگانی برای جانبازان و معلولین به عنوان یک ضرروت شناخته می شود و برای تقویت حضور این افراد در جامعه و جلوگیری از انزوای اجتماعی آنها لازم است همچنین در توانمندسازی، ارتقای سطح سلامت، کاهش فشارهای روانی و اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس و امید به زندگی نیز مفید است.

شهریاری افزود: در حال حاضر فدراسیون در ۱۹ رشته ورزشی و ۱۰۵ کلاس پزشکی برای ۵ گروه معلولیت فعالیت می‌کند که این فعالیت ها در دو بخش آقایان و بانوان و دو گروه سنی جوانان و بزرگسالان پیش بینی شده است.

معاون ورزش همگانی فدراسیون تصریح کرد: از ابتدای شکل‌گیری این معاونت، که حدود دو ماه از آن می‌گذرد، تلاش کردیم ارتباط با سازمان‌ها و نهادها را گسترش داده و تعاملات لازم را برای توسعه ورزش همگانی ایجاد کنیم.

وی در این زمینه افزود: مباحثی نظیر کارشناسی برنامه های همگانی، جذابیت برنامه ها، سهولت و قابل اجرا بودن، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ارتباط گیری، تربیت عوامل فنی و تخصصی، جذب مشارکت خانواده‌ها از مواردی هستند که در این معاونت در دست بررسی و کارشناسی هستند. برای ایام دهه فجر نیز ویژه برنامه‌هایی را در ۶ محور تدارک دیدیم که در سطح استان‌ها به صورت گسترده برگزار می‌شود.

معاون ورزش همگانی در این‌خصوص گفت: در گام اول برای اینکه با جانبازان و معلولین ارتباط بگیریم، برنامه‌های گل گشت خانوادگی را تدارک دیدیم که طی آن، خانواده جانبازان و افراد دارای معلولیت در برنامه‌های پیش‌بینی شده شرکت می‌کنند و حضور توامان آنها با هم ضمن ایجاد فضایی شاد و خانوادگی، برای جذب افراد دارای معلولیت به ورزش نیز مفید است.

وی ادامه داد: در گل‌گشت‌ها دو دسته برنامه پیش بینی شده، یکی برنامه‌های فرهنگی شامل مولودی خوانی، سخنرانی، جنگ و مسابقات فرهنگی، و دیگری برنامه‌های ورزشی شامل برگزاری مسابقات در رشته‌های غیر پارالمپیکی نظیر طناب‌کشی، دارت، پرتاب توپ در حلقه، بدمینتون است.

شهریاری افزود: برگزاری جشنواره و همایش‌های ورزشی در رشته‌های متنوع، همایش ویلچررانی همزمان با روز ورزش همگانی، ۱۷ بهمن، با پیش‌بینی حضور ۳ هزار نفر در سطح کشور، آغاز به کار ایستگاه‌های سلامت و ورزش صبح گاهی، تربیت ۶۰ مربی برای استان‌های کشور و حضور آنها در ایستگاه‌های سلامت، تولید جزوات و کتاب برای تمرینات ورزش در خانه، تولید تجهیزات ورزش در خانه برای افراد دارای معلولیتی که امکان خروج از منزل برای آنها فراهم نیست، از جمله اقداماتی است که در ایام دهه فجر انجام می‌شود.

معاون ورزش همگانی گفت: درباره ایستگاه‌های سلامت باید گفت که این برنامه یک اقدام مستمر است که آغاز آن از دهه فجر خواهد بود و پیش‌بینی شده ۱۶۲ ایستگاه سلامت در سراسر کشور تشکیل شود و در هفته ۳ جلسه فعالیت‌های ورزشی با حضور ۱۵۰ نفر زیر نظر این ایستگاه‌ها انجام شود و با توجه به مسائلی نظیر حمل و نقل، این برنامه گسترده با مشارکت شهرداری‌ها، بنیاد شهید و سازمان‌های ذیربط در هر استان برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت ورزش همگانی برای سال ۹۴ برنامه‌هایی نظیر ۳ پروژه تحقیقاتی در ورزش همگانی، تهیه و توزیع اقلام آموزشی و اطلاع‌رسانی، جشنواره‌های کشوری و استانی، تقویت و توسعه ورزش‌همگانی در مدارس استثنایی و آسایشگاه‌ها، حمایت در توزیع وسائل ساده ورزش در منزل و برگزاری دوره‌های مربیگری را در برنامه‌های خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز