خبرگزاری کار ایران

اعتراض پارالمپیک روسیه به دادگاه عالی ورزش

بعد از محروم شدن پارالمپیک روسیه این کشور قصد دارد به سرعت به دادگاه عالی ورزش اعتراض کند.

به‌ گزارش ‌ایلنا و به نقل از Inside the games، روز گذشته (یکشنبه) کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک (IPC) تایید کرد پارالمپیک روسیه از بازی‌های ریو محروم شده است.

ولادیمیر لونیک، رییس کمیته‌ پارالمپیک روسیه در مصاحبه با TASS تایید کرد IPC تمامی ورزشکاران پارالمپیک این کشور را از بازی‌های ریو محروم کرده است و روسیه سریعا به دادگاه عالی ورزش اعتراض خواهد کرد.

لونیک در این‌باره گفت: اگر IPC بخواهد در این فعالیت‌های سیاسی درجه دو شرکت کند حق آن را دارد. از نظر من تصمیم نهایی در این زمینه از سوی مقامات قضایی که دادگاه عالی ورزش است گرفته می‌شود. با کمک وکیل‌مان سریعا به دادگاه عالی ورزش اعتراض خواهیم کرد. امیدوار هستیم تصمیمی شبیه به المپیک درباره پارالمپیک گرفته شود.

الکساندر ژوکف، رییس کمیته‌  المپیک روسیه نیز این تصمیم را سیاسی دانست. او در این باره گفت: این تصمیم از طرف همان کسی گرفته شده است که می‌خواستند ما از المپیک نیز محروم شویم. بعد از تصمیم IOC فکر می‌کنم عجیب است نگذاریم ورزشکاران پاک در پارالمپیک شرکت کنند. هر کاری که بتوانم انجام می‌دهم اما در نهایت باید به دادگاه عالی ورزش  (CAS) مراجعه کنیم.

سر فیلیپ کاروان، رئیس IPC نیز در باره دادن میزبانی‌ها به روسیه اظهار کرد: روسیه در سال‌های اخیر در میزبانی‌ها موفق بوده است ولی در حال‌ حاضر نمی‌دانم چگونه می‌‌توان مسابقات را در روسیه برگزار کرد. روسیه در ورزش بسیار خوب است اما فکر می‌کنم عظمت خود را از دست داده است و باید دو باره آن را به دست آورد. فکر می‌کنم تا زمانی که روسیه اعتماد را برقرار نکند، نمی‌تواند میزبان باشد.

 

کد خبر : ۳۹۸۵۵۸