خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت روز ملی پارالمپیک انجام می‌شود

دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک گفت مراسم بزرگداشت روز پارالمپیک به روال هر سال برگزار می‌شود اما مراسم جشن برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، بزرگداشت روز پارالمپیک با تصویب شوراى فرهنگ عمومى کشور در تاریخ ۲۴ مهر ماه برگزار می‌شود و در تقویم ملى ایران نیز ثبت شده است. کمیته ملی پارالمپیک ایران هر ساله به مناسبت این روز، برنامه‌های متنوعی را در سراسر کشور برگزار می‌کند که با استقبال کشورهای دیگر و نیز کمیته بین‌المللی پارالمپیک روبرو شده است.
علی اصغر هادی‌زاده در گفت‌و‌گو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در خصوص بزرگداشت این روز اظهار داشت: ما به رسم هر ساله مراسم بزرگداشت روز پارالمپیک را برگزار می‌کنیم اما به دلیل مصادف شدن این روز با ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع)، مراسم جشن و تجمع کودکان معلول در ورزشگاه آزادی، از برنامه حذف خواهد شد.
دبیر ستاد پارالمپیک گفت مراسم جشن ویژه کودکان معلول روز ۱۲ آذر ماه با همکاری سازمان بهزیستی کشور برگزار خواهد شد.
هادی‌زاده در خصوص روز ملی پارالمپیک اظهار داشت: در این روز مراسم متنوعی از جمله راهپیمایی، ویلچررانی، ملاقات با مسئولان در استانداری‌ها و دیگر برنامه‌های ویژه ورزش معلولان را خواهیم داشت. 
وی در پرسش به این سوال که تجمع نکردن کودکان در ورزشگاه آزادی تاثیری بر بزرگداشت این روز نخواهد داشت، گفت: از نظر من هرگز. چون ما برنامه‌های خود را طبق آنچه تدارک دیده‌ایم انجام خواهیم داد و امیدوارم در پایان هفته نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.

 

کد خبر : ۴۱۹۱۸۷