خبرگزاری کار ایران

تبریز میزبان والیبال نشسته جام باشگاه‌های جهان در سال 2017 شد

رقابت‌های والیبال نشسته جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۷ به میزبان تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، هادی رضایی، مسئول مسابقات والیبال نشسته جام باشگاه‌های جهان در سال 2017 در این باره اظهار داشت: با توجه به مذاکرات من و خسروی‌وفا، رئیس فدراسیون در حین برگزاری مسابقات جام بین قاره‌ای در چین با رئیس سازمان جهانی پاراوالیبال و مسئول مسابقات این سازمان داشتیم و همین طور سابقه خوبی که ایران در رشته‌ی والیبال نشسته دارد، تفاهم نامه‌ای به امضا رسید و مقرر شد ایران میزبانی این مسابقات را بر عهده بگیرد.

وی افزود: پس از پذیرش میزبانی ایران، فراخوانی به همه هیئت‌های استانی و باشگاه‌های فعال در والیبال نشسته ارسال شد و در نهایت باشگاه گسترش فولاد تبریز در مهلت مقرر نسبت به پذیرش این میزبانی اعلام آمادگی کرد و بر این اساس شهر تبریز برای برگزاری مسابقات که اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می‌شود، انتخاب شد.

مسئول کل رقابت‌های باشگاه‌های جهان در سال 2017 خاطر نشان کرد: نماینده ایران در این مسابقات نیز باشگاه گسترش فولاد تبریز خواهد بود و البته به جهت حضوری هرچه شایسته‌تر، در صورت درخواست مسئولان باشگاه گسترش فولاد، جمعی از کادر و اعضای تیم ملی نیز می‌توانند در خدمت تیم باشند، البته در مسابقات باشگاه‌های جهان تیم‌های باشگاهی بیشتر با ترکیب تیم‌های ملی خود حضور می‌یابند.

رضایی گفت: این مسابقات برای پنجمین دوره است که برگزار می‌شود و در چهار دور پیشین آن نمایندگان ایران همیشه قهرمان بوده‌اند. تیم ذوب‌آهن اصفهان برای سه دوره و تیم پگاه تهران برای یک دوره موفق شده‌اند بر سکوی نخست بایستند و قهرمان شوند و امیدواریم در این دوره نیز از این عنوان دفاع کنیم. پس از بازی‌های پارالمپیک، رقابت‌های باشگاههای جهان یکی از پراهمیت‌ترین رویدادهای والیبال نشسته در دنیا محسوب می‌شود و میزبانی این مسابقات که زیر نظر سازمان جهانی پاراوالیبال، داوران بین‌المللی و رسانه‌ها برگزار می‌شود، امتیاز خوبی برای والیبال نشسته کشورمان است.

وی عنوان کرد: رویداد دیگری که در سال 2017 و به میزبانی ایران برگزار می‌شود، دوره‌های بین‌المللی کلاس‌بندی، داوری و مربیگری است که اطلاعات بیشتر در این خصوص به زودی منتشر خواهد شد.

مسئول کل مسابقات در پایان گفت: به تازگی اطلاع رسانی پیرامون ثبت نام در این مسابقات بر روی وب سایت رسمی سازمان جهانی پاراوالیبال قرار گرفته و تیم‌های علاقه‌مند برای حضور در این رویداد تا بهمن ماه فرصت دارند حضور خود را اعلام کنند.

پنجمین دوره رقابت‌های والیبال نشسته جام باشگاه‌های جهان در سال 2017 از 11 تا 16 اردیبهشت ماه به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۴۰۸۵