خبرگزاری کار ایران

شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مجلس دهم با اصلاح قوانین، درمانی برای مشکل بیکاری بیابد

کاندیدای مردم تبریز در دور دوم انتخابات گفت: انتخابات مجلس در دور دوم تعیین کننده است و رای مردم در دور اول، در دور دوم تبریز نیز تاثیرگذار خواهد بود.

شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌و گو با ایلنا، بزرگ‌ترین مشکل فعلی ایران را بیکاری جوانان خواند و تاکید کرد: در مجلس آینده باید با تصویب و اصلاح‌ قوانین تلاش شود تا درمانی برای این مشکل پیدا شود.

کاندیدای لیست جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در دور دوم انتخابات در دور دوم انتخابات مجلس تبریز افزود: در وهله اول توسعه گردشگری و رفع موانع ورود گردشگران به ایران و در مرحله بعدی توجه به ترانزیت و تلاش برای خروج از رکود برنامه‌هایی هستند که می‌توانند در کاهش نرخ بیکاری تاثیرگذار باشند.

او با انتقاد از نهادهای فراقانونی که در حوزه گردشگری مشکل‌آفرین هستند، تاکید کرد: از طرفی در برنامه ششم توسعه باید برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی برنامه ریزی کنیم و بتوانیم مناطق آزاد را که قانون در آن‌ها به درستی اجرا نشده است، به جایگاه واقعی آن برسانیم.

بیمقدار با بیان اینکه نبود احزاب در کشور مشکلات زیادی را به وجود آورده است، گفت: باید تلاش کنیم در ایران احزاب قدرتمند شکل بگیرد که خوشبختانه در این دولت احزاب یک نفسی کشیدند.

نامزد مردم تبریز در انتخابات مجلس افزود: اجرایی کردن اصل ۱۵ قانون اساسی برای تدریس زبان ترکی در مدارس یکی از اولویت‌های اصلی اصلاح‌طلبان تبریز در انتخابات پیش‌رو خواهد بود و این خواسته بزرگ مردم آذربایجان است که باید در کنار تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در مجلس آینده عملیاتی شود.

او با بیان اینکه امروز کارگران و معلمان از نظر معیشتی در مشکل هستند و باید برای برقرای عدالت برای این اقشار تلاش شود، تاکید کرد: انتخابات مجلس در دور دوم تعیین کننده است و با توجه به رایی که مردم در سراسر ایران با آگاهی به این لیست دادند احتمالا این نتایج در دور دوم تبریز نیز تاثیرگذار باشد و تعداد اصلاح‌طلبان بیشتر خواهد شد گرچه تا اینجا هم اصلاح‌طلبان بیشتری وارد مجلس شده‌اند و این مسئله به نفع دولت و مردم خواهد بود و ان‌شاءالله شاهد اجرای برجام ۲ در کشور باشیم.

بیمقدار به کارگران و بازنشسته‌ها وعده داد که با یک حرکت درست می‌توان از ظرفیت بازنشسته‌ها استفاده کرد و با اجرای اصل ۴۴ و واگذاری ۵۰ درصدی سهام کارخانه‌ها به قشر ضعیف، ان‌شاءالله کارگران به حق خود برسند و البته معلمان و کارمندانی که وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، از وضعیت بهتری برخوردار شوند.

کد خبر : ۳۶۴۳۴۷