خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد؛

افزایش قیمت شیشه در پی کمیاب شدن مواد اولیه آن

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۹۰

هم اکنون بسیاری از داروهای حاوی پیش‌ساز تولید شیشه در مقیاس انبوه توسط دشمنان نظام از مرزهای غربی کشور(عراق و ترکیه) وارد و در اختیار قاچاقچیان قرار می‌گیرند.

ایلنا: مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در مرزهای غرب کشور با قاچاق داروهای حاوی پیش‌ساز تولید شیشه به شدت برخورد می‌شود به طوری که این امر موجب کمیابی مواد اولیه شیشه در بازار و افزایش قیمت آن شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ " علیرضا اکبرشاهی " در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش‌سازهای دخیل در ساخت شیشه کاربردی دو یا چندگانه در بخش‌های صنعتی، دارویی و بهداشتی دارند لذا کنترل شدید آن هزینه‌هایی را برای این بخش‌ها به همراه آورده است. به طوری که حتی افراد و مبادی مربوطه با کاربرد قانونی، به سختی و با محدودیت‌های فراوان و اخذ مجوزهای قانونی و سیر تشریفات اداری، قابلیت دسترسی به این مواد را دارند.

وی تصریح کرد: این بدان معنا نیست که قاچاقچیان دسترسی به پیش‌ساز شیشه نداشته باشند چرا که هم اکنون بسیاری از داروهای حاوی پیش‌ساز تولید شیشه در مقیاس انبوه توسط دشمنان نظام از مرزهای غربی کشور(عراق و ترکیه) وارد و در اختیار قاچاقچیان قرار می‌گیرند.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: این موضوع با تمهیداتی که در مرزهای غربی کشور صورت پذیرفته کنترل شده و با قاچاق آن به شدت برخورد می‌شود به طوری که این امر باعثشده مواد اولیه شیشه در بازار تا حدودی کمیاب و قیمت آن افزایش یابد.

اکبرشاهی اظهار داشت: تولید و ورود مواد مخدر صنعتی جدید معضلی جهانی است و محدود به کشور ما نیست، به طوری که سازمان ملل در سال ۲۰۰۹ گزارش کرده است بیش از ۶۰ کشور عضو از اقصی نقاط جهان تاکنون فعالیت‌هایی از این قبیل را گزارش کرده‌اند که این امر نشان دهنده جهانی بودن این معضل است.

وی گفت: در ابتدای امر، مواد روانگردان از کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی و از طریق فرودگاه و مبادی گمرکی وارد کشور می‌شد که با تشدید اقدامات مقابله‌ای و کنترل‌ فرودگاه‌ها و آموزش نیرو‌ها، این مسیر به مبادی شمال غرب کشور تغییر یافته است.

اکبرشاهی ادامه داد: از طریق مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور، مواد پیش‌ساز شیشه وارد مناطق دورافتاده در غرب می‌شود که بشدت در حال مقابله با این معضل هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر ما این است که با تصویب قانون جدید مبارزه با مواد مخدر و آموزش نیروهای مقابله‌ای در رابطه با پیش‌ساز‌ها، اعدام تعدادی از قاچاقچیان شیشه و تشدید سایر مجازات‌ها، کارگاه‌های صنعتی جمع‌آوری شده به طوری که تشدید این برخورد‌ها باعثشد سرانه کشفیات شیشه از کارگاه‌ها کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز