خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجلس:

قوانین مجلس ظرفیت پلیس را در تخلفات ارتقا بخشیده است

کد خبر : ۱۱۰۵۳۱

در غرب بیش از فرهنگ سازی قوانین و مقررات به شدت بازدارنده است این قوانین موجب کاهش آسیب ها در جامعه شده البته فرهنگ سازی در غرب به خوبی انجام می شود اما وقتی فردی بابت عبور از چراغ قرمز هزینه زندگی یک ماهه خود را بعنوان جریمه پرداخت می کند قطعا دیگر به سمت تخلف نمی رود.

ایلنا: نایب رئیس مجلس نهم گفت: خوشبختانه قوانین مجلس ظرفیت پلیس را در مقابل تخلفات به صورت معناداری ارتقا بخشیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابوترابی در دومین جشنواره سراسری رسانه و فرهنگ ترافیک که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد ضمن تشکر از پلیس راهور و نیروی انتظامی در کاهش سوانح رانندگی در سالهای اخیر تصریح کرد: این حوادثآسیب های زیادی را به جامعه وارد می کند، مرگ سرپرست خانواده در سوانح رانندگی موجب بروز آسیب به خانواده می شود.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار کشته در سوانح رانندگی در طول سال یعنی چندین هزار خانواده در این سوانح آسیب می بینند این موضوع تأثیرات زیادی را بر خانواده ها و اجامعه می گذارد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بنده گاهی فکر می کردم که مهمترین مسئله ای که یک مقام اجرایی در جایگاه رئیس قوه می تواند در برنامه خود ارائه دهد اراده کاهش مرگ و میر راهنمایی و رانندگی می تواند باشد تأکید کرد: این موضوع مسئله کوچکی نیست ما می توانیم با فرهنگ سازی در این زمینه سلامت جامعه را تضمین کنیم.

ابوترابی با بیان اینکه فردی که دچار اعتیاد شده است و فردی که جان خود را در سانحه رانندگی از دست داده است تأثیر یکسانی را برجامعه و خانواده فرد می گذارند تأکید کرد: حضور پلیس راهور در کاهش آسیب ها در حوزه ترافیکی یعنی تلاش جدی برای ارتقای سلامت روحی و روانی و توسعه فرهنگی، علمی و اقتصادی است که در‌آن پیوند خانوادگی در جامعه را تحکیم می بخشد.

وی با بیان اینکه در غرب بیش از فرهنگ سازی قوانین و مقررات به شدت بازدارنده است اظهار کرد: این قوانین موجب کاهش آسیب ها در جامعه شده البته فرهنگ سازی در غرب به خوبی انجام می شود اما وقتی فردی بابت عبور از چراغ قرمز هزینه زندگی یک ماهه خود را بعنوان جریمه پرداخت می کند قطعا دیگر به سمت تخلف نمی رود.

نایب رئیس مجلس نهم همچنین به اهمیت مشارکت مردم در حوزه راه نمایی و رانندگی در غرب پرداخت و گفت: خوشبختانه قوانین مجلس ظرفیت پلیس را در مقابل تخلفات به صورت معناداری ارتقا بخشیده است.

ترافیک و تأثیر آن بر محیط زیست موضوع دیگری بود که این مقام مسئول به آن پرداخت و گفت: کمتر کسی به اهمیت این دو موضوع پرداخته است البته محورهای این جشنواره بسیار با تفکر برنامه ریزی شده بود. برای نمونه در بحثترافیک، امداد و نجات نیز پرداخته است.

وی در پایان گفت: ما در بحثامداد و نجات اقداماتی را انجام داده ایم اما باید رد کوتاه ترین زمان بالاترین حد از استاندارد را به دست آوریم تا در کوتاه ترین زمان بهترین امداد و نجات را داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز