خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس قوه قضائیه خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی ازدواج موقت / سهم عمده خانواده‌ها در افزایش ۷ درصدی طلاق

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۱

در شش ماهه امسال موفق شدیم ۱۵ هزار ۲۶۵ میلیارد ریال را وصول کنیم که در مقایسه با نیمه اول سال ۹۱ از رشد ۶۷ درصدی برخوردار بوده است.

ایلنا: معاون رئیس قوه قضائیه از افزایش ده درصدی ازدواج موقت در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه خانواده‌ها و والدین در افزایش هفت درصدی طلاق در شش ماهه امسال به نسبت سال گذشته تأثیر بسزایی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد تویسرکانی در نشست خبری امروز(۵ آبان) با خبرنگاران؛ با بیان اینکه در شش ماهه امسال ۳۹۵ هزار و ۴۶۳ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است افزود: نیمه نخست سال ۹۱ این آمار ۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۷۶ هزار و ۶۴۴ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که زمان مشابه در سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور درخصوص علل وقوع طلاق اظهار کرد: عوامل مختلفی در این بخش تأثیرگذارند که در مجموع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد ۷/۷ درصد از این طلاق‌ها به دلیل ترک زندگی توسط یکی از زوجین صورت گرفته است. همچنین اعتیاد سهم ۵ / ۶ درصد و عدم تحقق شروط ضمن عقد ۸ / ۱۴ درصد، عدم استنکاف شوهر از دادن نفقه۱ / ۴ درصد، اختلالات روانی ۳/۳ درصد، فقر مالی ۴ درصد، دخالت خانواده‌ها ۴ / ۱۵ درصد، ضرب و شتم و سوءتفاهم ۲ / ۳ درصد و محکومیت حبس یکی از زوجین ۱ درصد را به خود اختصاص داده است.

تویسرکانی با بیان اینکه در شش ماهه امسال ۱۴۶ ازدواج موقت به ثبت رسیده است تصریح کرد: در مقایسه با سال گذشته ثبت ازدواج‌های موقت ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی درباره وصول مطالبات معوق بانک‌ها نیز گفت: در شش ماهه امسال موفق شدیم ۱۵ هزار ۲۶۵ میلیارد ریال را وصول کنیم که در مقایسه با نیمه اول سال ۹۱ از رشد ۶۷ درصدی برخوردار بوده است. همچنین در نیمه اول سال جاری هزار و ۶۵۶ نفر به دلیل بدهکاری مالی به بانک‌ها ممنوع الخروج بودند که ۶۱۸ نفر آن‌ها با پرداخت بدهی ممنوع الخروج بودن آن‌ها رفع شده است.

معاون رئیس قوه قضائیه درباره اجرای ثبت الکترونیک اسناد که از ۲۶ شهریورماه در کشور آغاز شده است گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۰۸ سند در سیستم الکترونیک به ثبت رسیده است که متوسط ثبت هر سند در هر دفترخانه ۲۰۷ مورد بوده است و متوسط ثبت سند به صورت الکترونیک در تهران در هر دفترخانه ۱۸۵ سند بوده است.

تویسرکانی در مورد سایر اقدامات انجام شده سازمان در شش ماهه نخست گفت: چهار هزار و ۴۷۱ مؤسسه غیرتجاری در شش ماهه امسال به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است. همچنین در بخش ثبت تغییرات شرکت‌های تجاری نیز ۱۵۷ هزار و ۸۹۴ مورد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های تجاری منحل شده در شش ماهه نخست سه هزار و ۵۲۲ شرکت بوده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته با کاهش ۳۴ درصدی همراه بوده است. در بخش شرکت‌های تعاونی نیز با کاهش ۱۸ درصدی ۴۱۷ مورد این نوع شرکت‌ها منحل شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هزار و ۵۵۲ مورد اختراع به ثبت رسیده است گفت: متأسفانه در این بخش ۳۶ درصد کاهش داشتیم. در بخش ثبت علایم تجاری نیز با کاهش ۳۶ درصدی سه هزار و ۴۵۴ علایم در شش ماهه نخست به ثبت رسیده است. همچنین در این مدت هزار و ۴۰۲ علامت تجاری ثبت بین‌المللی شده است که در مقایسه با سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در ثبت طرح‌های صنعتی ۱۶ درصد رشد داشتیم گفت: در شش ماهه نخست ۸۴۰ طرح صنعتی به ثبت رسیده است.

وی در پاسخ به اینکه سازمان ثبت چه کمکی در ارائه اطلاعات به دولت به منظور حذف سه دهک بالایی از هدفمندی یارانه‌ها کرده است اظهار کرد: هفته گذشته در جلسه هیئت دولت حضور داشتم و اطلاعات دقیقی از رویکرد سازمان به دولت ارائه شد و اعلام آمادگی کردیم در چهارچوب قوانین و مقررات سازمان ثبت با توجه به الکترونیکی شدن، اطلاعاتی را به منظور کمک به دولت و شناسایی این دهک ارائه می‌دهد.

تویسرکانی ادامه داد: البته قرار نیست سازمان، آماری از تمام اموال منقول و غیرمنقول افراد داشته باشد. آنچه سازمان به صورت ثبت دارد با آنکه جامعه املاک و شرکت‌های تجاری است که هیچوقت این اطلاعات را منتشر نخواهد کرد مگر اینکه مرجع قضایی چنین درخواستی داشته باشد. اطلاعات ریز اموال و اشخاص محرمانه است و قابل ارائه نیست.

رئیس سازمان ثبت اسناد با بیان اینکه ما در رابطه با مسکن مهر بنا به درخواست دولت اطلاعاتی را مبنی بر کسانی که خواهان دریافت مسکن مهر هستند ارائه دادیم که ۱۵ درصد از متقاضیان ملک داشتند و اطلاعات نادرستی را به دولت ارائه داده بودند افزو: در بخش هدفمندی یارانه‌ها نیز کمک خواهیم کرد تا افراد مرفه شناسایی شوند تا دولت تصمیمات درستی را در مورد حذف سه دهک بالایی ارائه دهد.

تویسرکانی در پاسخ به اینکه سازمان چقدر تضمین می‌دهد که در سیستم ثبت الکترونیک امکان جعل وجود ندارد تأکید کرد: امکان جعل در این سیستم وجود ندارد چرا که از امنیت بالایی برخوردار است و تمام مکانیزم‌های لازم برای بالا بردن امنیت آن وجود دارد.

وی درباره اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ثبت آنی و الکترونیکی اسناد موجب سلطه سازمان بر سردفتران شده است گفت: ثبت الکترونیکی اسناد در راستای برنامه توسعه و ارتقای سلامت اداری انجام شده است. تمامی دفا‌تر اسناد و سردفتران نمایندگان سازمان ثبت و حاکمیت هستند و این برداشت درست نیست.

تویسرکانی در پایان با بیان اینکه امیدواریم اعتبار کاداس در بودجه سال ۹۳ لحاظ شود گفت: متأسفانه در سال جاری در بودجه دولتی در اجرای کاداس اعتباری تخصیص نداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز