خبرگزاری کار ایران

رونمایی کتاب مجموعه نظریات مشورتی کمیسیون حقوقی کانون سردفتران

کد خبر : ۱۱۸۸۷۷

سوالات مطروحه همکاران از کمیسیون حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران بیش از ۱۰۰۰ مورد بوده است که پس از بررسی و احصاء آن، قریب به ۶۵۰سوال در قالب کتاب منتشر و در دسترس همکاران و علاقمندان قرار گرفت.

ایلنا: این کتاب شامل سوالاتی است که سردفتران اسناد رسمی سراسر کشور طی سال‌های ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۱ از کمیسیون حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران درخواست نظر مشورتی کرده بودند، و در نهایت در قالب کتابی با عنوان مجموعه نظریات مشورتی کمیسیون حقوقی دفتر حقوقی و معاضدت قضایی کانون سردفتران و دفتریاران، منتشر و رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، مسلم آقا صفری عضو هیات مدیره کانون سر دفتران و دفتریاران در حاشیه رونمایی کتاب " مجموعه نظریات مشورتی دفترحقوقی و معاضدت قضایی " گفت: سوالات مطروحه همکاران از کمیسیون حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران بیش از ۱۰۰۰ مورد بوده است که پس از بررسی و احصاء آن، قریب به ۶۵۰ سوال در قالب کتاب منتشر و در دسترس همکاران و علاقمندان قرار گرفت.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر مشورتی بودن این نظرات برای سران دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد: بی تردید پاسخهای مطروحه به این سوالات مستدل ترین پاسخ ممکن به مقصود قانونگذار با ملاحظه قوانین جاری کشور است که می تواند برای حقوقدانان، قضات، وکلاء حتی عموم مردم قابل استفاده باشد.

وی ضمن تشکر از یکایک همکارانی که در پاسخ به این سوالات نهایت دقت و دانش خود را مبذول داشته اند تاکید کرد: کانون سردفتران و دفتریاران در راه تولید علم در حوزه تخصصی دفاتر اسناد رسمی گامهای ارزنده ای برداشته است که امیدواریم به زودی شاهد نتایج آن باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار عظیم دفاتر اسناد رسمی در راه اعتلای دانش حقوقی جامعه و کمک به دستگاه قضایی در راستای کاهش پرونده های ورودی به محاکم قضایی از راه ترویج سند رسمی تاکید کرد: امروز نظرات حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران، مورد اعتماد بسیاری از محاکم دادگستری و دستگاههای رسیدگی کننده به مسائل مرتبط با حوزه دفاتر اسناد رسمی است و این افتخاری برای دفاتر اسناد رسمی محسوب می‌شود.

کتاب مجموعه نظریات مشورتی کمیسیون حقوقی دفتر حقوقی و معاضدت قضایی کانون سردفتران و دفتریاران به انضمام آراء وحدت رویه کمیسیون وحدت رویه کانون سردفتران و دفتریاران توسط انتشارات کلک سیمین منتشر گردید و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز