خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۱۰ درصد از بودجه فرهنگی استان‌ها به برنامه‌های سند پیشگیری اولیه از اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۲۷

حداقل ۲۰ درصد از برآورد هزینه اجرای برنامه‌های پیشگیری این سند از ردیف اعتبارات ستاد اختصاص یافته است / استانداران سراسر کشور نسبت به تخصیص اعتبار مورد نظر برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مندرج در سند اقدام کنند.

ایلنا: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ دستور وزیر کشور و دبیرکل ستاد به استانداران در خصوص تخصیص ۱۰ درصد از بودجه فرهنگی استان‌ها به اجرای برنامه‌های مندرج در سند پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: براساس بخش نهم سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، معاونت راهبردی ریاست جمهوری موظف است در بودجه سالیانه حداکثر ۸۰ درصد از برآوردهای مندرج در جداول بودجه پروژه‌ها را به صورت مستقیم به دستگاه‌های مربوطه پرداخت کند و در موافقت‌نامه بودجه نیز هزینه اعتبارات مذکور را توسط دستگاه‌ها موکول به تایید پروژه آن‌ها توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کند.

وی با بیان اینکه حداقل ۲۰ درصد از برآورد هزینه اجرای برنامه‌های پیشگیری این سند از ردیف اعتبارات ستاد اختصاص یافته است، گفت: همچنین استانداری‌ها موظف هستند ۱۰ درصد از اعتبارات بودجه فرهنگی استان را به اجرای برنامه‌های پیشگیری مندرج در سند پیشگیری اولیه از اعتیاد تخصیص دهند.

معاون کاهش تقاضای ستاد ادامه داد: همچنین براساس بند یک مصوبات جلسه ۱۲۷ ستاد، استانداران و روسای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها و روسای دستگاه‌های اجرایی عضو و مرتبط ستاد، موظف به تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای سند از محل اعتبارات مصوب و ابلاغی سالیانه بودجه عمومی استانی و اعتبارات مصوب و ابلاغی سالانه ملی مندرج در قوانین بودجه سنواتی کل کشور هستند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس طبق دستور دبیرکل ستاد و ابلاغیه آن وزارتخانه به استانداری‌ها، مقرر شده است که استانداران سراسر کشور نسبت به تخصیص اعتبار مورد نظر برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مندرج در سند اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز