خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال:

سامانه ثبت تغییر نشانی هموطنان عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۷

ثبت احوال محدودیتی برای اتصال دستگاه‌ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت وب سرویس ندارد و دستگاه‌های دارای پیشخوان خدمت می‌توانند در تفاهم‌نامه‌ای با ثبت احوال این خدمت را دریافت کنند.

ایلنا: معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال از عملیاتی شدن سامانه ثبت تغییر نشانی هموطنان خبر داد و افزود: با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پورتال ثبت احوال، نیازی به صدور مجدد کارت ملی نیست و تنها کدپستی جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید پارسایی با اشاره به اینکه سامانه ثبت تغییر نشانی از چندی پیش در پورتال ثبت احوال، فعال و عملیاتی شده و شماری از هموطنان از آن استفاده کرده‌اند، افزود: این سامانه برای تسهیل در ارائه خدمات راه اندازی شده است.

به گفته وی، با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پورتال ثبت احوال، نیازی به صدور مجدد کارت ملی نیست و تنها کدپستی جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می‌شود.

پارسایی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه برای استقبال شهروندان از اعلام تغییر نشانی محل سکونت خود به سازمان ثبت احوال، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را به آخرین آدرس درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ارائه کنند، شهروندان نیز ناچار خواهند بود برای بهره گیری از این خدمات نسبت به ثبت تغییر کدپستی و نشانی محل سکونت خود اقدام کنند.

به گفته معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، هم اکنون یکصد دستگاه به پورتال ثبت احوال متصل هستند که از این تعداد ۲۰ دستگاه نظیر بانک‌ها، سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی این خدمت را به صورت وب سرویس دریافت و در تمام دفا‌تر خود توزیع کرده‌اند. بنابراین به راحتی می‌توانند خدمات خود را به آدرس درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی ارائه دهند.

پارسایی تاکید کرد: ثبت احوال محدودیتی برای اتصال دستگاه‌ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت وب سرویس ندارد و دستگاه‌های دارای پیشخوان خدمت می‌توانند در تفاهم‌نامه‌ای با ثبت احوال این خدمت را دریافت کنند.

گفتنی است، از سامانه تغییر کدپستی پیش از این در همایش جمعیت، تعالی و راهبرد‌ها رونمایی شد و هم اکنون از طریق پورتال الکترونیکی ثبت احوال به نشانیwww. sabteahval. irدر دسترس عموم هموطنان قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز