خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان اوقاف:

بیش از ۱۲ میلیون عزادار حسینی به برکت وقف در ایام محرم اطعام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۰

سال ۸۸ در راستای اجرای امینانه نیات واقفان در خصوص اطعام عزاداران حسینی، ۶ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۲۸۲ نفر، در سال ۸۹،۶ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۵۵۱ نفر، در سال ۹۰،۷ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۵۶ نفر و در سال ۹۱،۷ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۵ نفر اطعام شدند.

ایلنا: سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه بیش از ۹ هزار موقوفه با نیت اطعام عزاداران حسینی در کشور به ثبت رسیده است، گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش در دهه اول محرم، بیش از ۱۲ میلیون و۱۲۵هزارنفرعزادار حسینی به برکت وقف در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اطعام شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه بااشاره به ابعاد مادی و معنوی فرهنگ وقف اظهار کرد: یکى از بارز‌ترین مصداق هاى تزکیه، صدقه و کامل‌ترین مصداق آن، وقف است که به واسطه وقف، اصل مال انسان ثابت مى ماند و فرع(منافع) آن نیز با دوام و ثباتِ آن اصل، جریان خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ۲۸ هزار موقوفه با نیت عزاداری و اطعام برای امام حسین(ع) در کشور ثبت شده است، افزود: حدود ۱۹ هزار موقوفه با نیت عزاداری و تعزیه داری امام حسین(ع) و ۹ هزار موقوفه با نیت اطعام عزاداران حسینی در کشور موجود است که برخی نیز دارای نیات مشترک هستند.

ربیعی با بیان اینکه امسال در راستای اجرای دقیق و امینانه نیات موقوفات مرتبط با امام حسین(ع)، سومین سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۲۹۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده سراسر کشور برگزار شد، افزود: در راستای اجرای این طرح، ۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر براساس نیات واقفان نیک اندیش اطعام شدند.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: سال ۸۸ در راستای اجرای امینانه نیات واقفان در خصوص اطعام عزاداران حسینی، ۶ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۲۸۲ نفر، در سال ۸۹،۶ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۵۵۱ نفر، در سال ۹۰،۷ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۵۶ نفر و در سال ۹۱،۷ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۵ نفر اطعام شدند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به موقوفاتی که با نیات اطعام عزاداران حسینی هستند، تاکید کرد: این اطعام در مراسم عزادارای که همراه با قرائت قرآن، سخنرانی و مدیحه سرایی است، صورت گرفت و البته در خصوص موقوفاتی که برای اطعام، قید زمان و مکان اعلام شده، طبق‌‌ همان نیت عمل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز