خبرگزاری کار ایران

رییس بهداری کل نیروی انتظامی خبر داد؛

افزایش جذب متخصصان طب اورژانس در بیمارستان‌های ناجا

کد خبر : ۱۲۵۰۵۸

تعداد کشته‌های سوانح رانندگی از ۲۴ هزار نفر در سال ۸۶، اکنون به ۱۸ هزار نفر رسیده که این میزان نیز یک فاجعه محسوب می‌شود.

ایلنا: رییس بهداری کل نیروی انتظامی از افزایش جذب متخصصان طب اورژانس در بیمارستان‌های ناجا خبرداد و گفت: در صدد هستیم تا رزیدنت «های طب اورژانس را افزایش داده به گونه‌ای که بیمارستان‌های استانی تحت پوشش این طب قرار گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دکتر علی مجیدی در هشتمین کنگره طب اورژانس درباره جایگاه طب اورژانس در طب انتظامی اظهارداشت: طب انتظامی به عنوان بازوی توانمند نیروی انتظامی در راستای تحقق آرمان بلند خود مبنی بر حفظ سلامتی و توانمندی پاسداران امنیت جامعه فعالیت می‌کند.

وی، طب انتظامی را حیطه‌ای از علم پزشکی عنوان کرد و گفت: این طب به آن دسته از موارد مرتبط با سلامت و بهداشت می‌پردازد و به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با امنیت و سلامت عامه مردم بوده و نه تنها به لحاظ بهداشی بلکه از نظر امنیتی نیز قابل توجه است.

رییس بهداری کل ناجا به افزایش خودرو طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: تعداد کشته‌های سوانح رانندگی از ۲۴ هزار نفر در سال ۸۶، اکنون به ۱۸ هزار نفر رسیده که این میزان نیز یک فاجعه محسوب می‌شود.

مجیدی با اشاره به اهمیت اورژانس، گفت: یکی از نیازهای اصلی جامعه، رسیدن به موقع اورژانس برای اقدامات پزشکی است که گسترش ناوگان اورژانس توانسته به این موضوع کمک کند.

وی به مداخله پلیس برای کنترل نحوه رانندگی، جلوگیری از تخلفات حادثه ساز و اعمال قانون و… در راستای کاهش سوانح رانندگی و تلفات آن اشاره کرد و افزود: طب انتظامی با امنیت و سلامت ارتباط مستقیم دارد، به گونه‌ای که نه تنها پلیس بلکه شهروندان را نیز شامل می‌شود.

رییس بهداری کل ناجا خاطرنشان کرد: مبحثطب انتظامی، تخصصی است و پزشکان این حوزه علاوه بر علوم پزشکی باید به مباحثامنیتی نیز تبحر داشته باشند.

مجیدی خاطرنشان کرد: در ساختار طب انتظامی علاوه بر تحقیق و پژوهش باید همگام با آخرین تحولات و فناوری‌های روز دنیا قدم برداریم.

این مقام مسئول در حاشیه این کنگره اظهارداشت: جایگاه طب اورژانس در نیروی انتظامی که تقریباً اکثر فعالیت آن اورژانسی و غیرمترقبه است، بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ در حال حاضر پوشش اورژانس بیمارستان‌های ناجا توسط پزشکان متخصص این طب انجام می‌شود.

رییس بهداری کل ناجا از افزایش جذب متخصصان طب اورژانس در بیمارستان‌های ناجا خبرداد و گفت: در صدد هستیم تا رزیدنت» ‌های(پزشکی که در حال گذراندن دوره تخصص است) طب اورژانس را افزایش دهیم به گونه‌ای که بیمارستان‌های استانی تحت پوشش این طب قرار گیرند.

به گفته وی، بیمارستان «الغدیر» تبریز تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

مجیدی درباره کیت «TNT» یا طرح «باکتری‌های مین یاب» به موفقیت اجرای مراحل آزمایشی این طرح با وسعت کم اشاره کرد و گفت: با استفاده از این باکتری، مین‌های باقیمانده در میادین را کشف و خنثی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز