خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح زمستانه پلیس‌راه با مشارکت ۲۰ هزار امدادگر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۰

۲۰ هزار و ۶۱۶ امدادگر در طرح زمستانه وظیفه کمک‌رسانی را به در راه ماندگان و حادثه‌دیدگان احتمالی بر عهده دارند / ۳۵۰۰ خودرو نجات، آمبولانس و خودروهای چند منظوره را برای اجرای طرح زمستان ۹۲ اختصاص یافته است.

ایلنا: طرح زمستانه پلیس‌راه کشور صبح امروز چهارشنبه با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های مرتبط با این طرح در پیست آبعلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سردار مهماندار در این مراسم گفت: بخش‌های مختلفی همچون عوامل راهداری، امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، ماموران پلیس راه و… در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی اظهارامیدواری کرد: این طرح از امروز به مدت سه ماه با همکاری و تلاش بخش‌های مختلف برای پوشش همه جانبه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی آغاز می‌شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز در این مراسم از آمادگی ۲۰ هزار امدادگر و ۱۲۰۰ پایگاه برای کمک به مسافران در فصل سرما خبر داد.

محمود مظفر گفت: بیش از ۲۰ هزار امدادگر در ۱۲۰۰ پایگاه ثابت و موقت این سازمان به ارایه خدمات به مردم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۶۱۶ امدادگر در طرح زمستانه وظیفه کمک‌رسانی را به در راه ماندگان و حادثه‌دیدگان احتمالی بر عهده دارند، گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با داشتن ۱۷ فروند بالگرد، امدادرسانی و پوشش هوایی حوادثاحتمالی جاده‌ای را نیز در دستور کار دارد.

این مقام مسئول اختصاص ۳۵۰۰ خودرو نجات، آمبولانس و خودروهای چند منظوره را برای اجرای طرح زمستان ۹۲ عنوان کرد و افزود: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آمادگی دارد که در طرح زمستان ۹۲ به ۱۵۰۰ نفر خدمات مختلفی ارائه کند.

وی با بیان اینکه خط امدادی ۱۱۲ پاسخگوی در راه ماندگان و حادثه‌دیدگان احتمالی است، گفت: اگر مردم توصیه‌های کلی مانند به همراه داشتن تغذیه خشک، اطمینان از ذخیره بنزین و دیگر نکات سفر را مورد توجه قرار دهند، به طور حتم با مشکلی روبرو نخواهند شد.

در ادامه برگزاری این طرح، قائم مقام مرکز اورژانس کشور نیز استقرار ۲۶۰۰ تیم عملیاتی اورژانس در ۲ هزار پایگاه جاده‌ای را در راستای امدادرسانی به مسافران زمستانی بیان کرد.

میعادفر از بکارگیری ۲۶۰۰ تیم عملیاتی در طرح زمستان ۹۲ خبر داد و افزود: ۳ هزار دستگاه آمبولانس و ۵۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج بالگرد در طرح زمستانه ۹۲ به کار گرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۶۰۰ تیم عملیاتی حوادثاحتمالی زمستان ۹۲ را پوشش می‌دهند، گفت: این تیم‌ها در مناطق کوهستانی و برفگیر مستقر خواهند شد و امید است که با رعایت مسایل از سوی مردم و آمادگی سازمان‌های دخیل، زمستانی را با کمترین میزان حادثه شاهد باشیم.

همچنین در این مراسم، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: استقرار ۱۱۵۰ اکیپ در مسیرهای مختلف و بکارگیری ۱۱ هزار نفر از کارکنان این سازمان در قالب ۱۱۵۰ اکیپ برای کنترل راه‌های کشور از جمله اقدام‌های این نهاد به شمار می‌آید.

کشاورزیان - معاون وزیر راه در مراسم آغاز طرح زمستان ۹۲، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بارندگی در کشور، گفت: ۱۲۰ هزار کیلومتر جاده برفگیر در کشور داریم و در ۱۳۷۵ محور بارش برف خواهیم داشت.

وی با اعلام آمادگی سازمان برای اجرای هر چه بهتر این طرح خاطرنشان کرد: از ۷۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌های تخصصی از جمله برف‌روب و… در طرح زمستانه استفاده خواهد شد.

وی اظهارامیدواری کرد: با استفاده از اطلاعات سازمان هوا‌شناسی، به آن سطح از آمادگی برسیم که هیچ محوری در طول زمستان امسال بسته نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز