خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۳ اجرایی می‌شود؛

افزایش خدمت سربازی به ۲۴ ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۵۴

بر اساس بند الف ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه است / در سال‌های گذشته با توجه به آمار موالید و تامین نیاز نیروهای مسلح، مدت خدمت سربازی بین ۱۴ تا ۱۸ ماه بوده است.

ایلنا: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش خدمت سربازی تا ۲۴ ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار موسی کمالی با بیان اینکه با توجه به سیر نزولی موالید کشور و همچنین طی بررسی‌های به عمل آمده تامین سرباز مورد نیاز نیروهای مسلح با مشکل مواجه شده است، گفت: این احتمال وجود دارد در سال ۹۳ بخشی از کسر خدمت‌ها برداشته شده و خدمت سربازی به ۲۴ ماه برسد.

وی خاطر نشان کرد: این برداشتن کسر خدمت شامل کسانی که در پایان سال ۹۲ وارد خدمت شده‌اند، نخواهد شد.

کمالی با اعلام اینکه بر اساس بند الف ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه است، گفت: درصورتی که مشمول مازاد یا کمتر از تعداد مورد نیاز باشد، ستاد کل می‌تواند آن را به کمتر یا بیشتر از ۲۴ ماه تغییر دهد.

به گفته وی در سال‌های گذشته با توجه به آمار موالید و تامین نیاز نیروهای مسلح، مدت خدمت سربازی بین ۱۴ تا ۱۸ ماه بوده است و در حال حاضر به ازای خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی ۶ ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا ۵ ماه و سایر مناطق ۳ ماه کسر خدمت صورت می‌گیرد و خدمت بین ۱۸ الی ۲۱ ماه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز