خبرگزاری کار ایران

پلیس پیشنهادی برای افزایش جرایم رانندگی در سال ۹۳ ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۶

متقاضیانی که ۱۸ سال دارند می‌توانند برای گرفتن گواهینامه پایه ۳ که مدت آن نیز ۲ ساله است اقدام و پس از دو سال در صورت تمایل گواهینامه پایه ۲ دریافت کنند.

ایلنا: جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در شهرستان آمل استان مازندران اظهارداشت: تاکنون پیشنهادی از سوی پلیس برای افزایش جرایم رانندگی در سال ۹۳ نشده و این وضعیت با نرخ‌های کنونی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سردار «موسی امیری» در حاشیه یادواره شهدای روستای «آبدنگسر اسپه کلا» آمل، افزود: در قانون پیش بینی شده که جرایم جدید رانندگی در هر چند سال یکبارافزایش یابد و با توجه به اجرای قانون جدید جرایم رانندگی در سال ۹۰ در زمان حاضر پیشنهاد جدیدی از سوی ناجا به دولت ارائه نشده است.

وی با اشاره به گروه بندی جدید صدور گواهینامه‌های رانندگی ادامه داد: با تصمیم جدید دولت، با احتساب گواهینامه‌های پایه یک و ۲، گواهینامه جدید پایه ۳ نیز برای افرادی که نخستین بار خواهان دریافت گواهینامه هستند، در نظر گرفته شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: متقاضیانی که ۱۸ سال دارند می‌توانند برای گرفتن گواهینامه پایه ۳ که مدت آن نیز ۲ ساله است اقدام و پس از دو سال در صورت تمایل گواهینامه پایه ۲ دریافت کنند.

سردار امیری اضافه کرد: در سه ماه اخیر در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌های بزرگ گواهینامه‌های هوشمند برای متقاضیان در حال توزیع است.

وی گفت: گواهینامه‌های جدید که به صورت هوشمند طراحی شده است در اختیار افرادی که برای اولین بار گواهینامه دریافت می‌کنند، یا قصد تمدید، تعویض و یا درخواست المثنی را دارند، قرار می‌گیرد.

به گفته سردار امیری گواهینامه‌های جدید در مقایسه با گواهینامه‌های قبلی از ضریب امنیت بالایی برخوردار است و امکان جعل آن نیز وجود ندارد.

جانشین پلیس راهور ناجا همچنین در پاسخ به این سوال که نحوه واگذاری و مدیریت پلیس بر آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی که اخیرا به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت واگذار شده به چه صورتی خواهد بود، افزود: این واگذاری برابر تصویب هیات دولت صورت گرفته و همانند گذشته سیاست‌ها و نظارت عالیه پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز