خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد؛

صدور یک میلیون و ۷۵۰ هزار شناسنامه مکانیزه در کل کشور در ۹ ماه

کد خبر : ۱۳۸۸۴۰

افرادی که به سن ۱۵ سال می‌رسند در صورت اقدام برای تعویض شناسنامه ظرف یکسال ۱۰هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند و اگر بعد از ۱۶سالگی اقدام کنند باید ۵ هزار تومان جریمه علاوه بر هزینه بپردازند.

ایلنا: مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از صدور یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار جلد شناسنامه مکانیزه در ۹ ماهه سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، " محسن اسماعیلی " با بیان این مطلب افزود: استان تهران با صدور ۲۴۰۰۰۰ جلد شناسنامه و استان سمنان با صدور ۱۶۰۰۰ جلد شناسنامه به ترتیب بیشترین و کمترین شناسنامه مکانیزه را صادر کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فراخوان و اجباری برای تعویض شناسنامه‌های قرمز رنگ قدیمی وجود ندارد و این شناسنامه‌ها همچنان دارای اعتبار هستند گفت: کسانی که به سن ۱۵ سال رسیده‌اند، افرادی که شناسنامه آن‌ها مفقود شده یا اصلاح مشخصات داشته‌اند، هموطنانی که شناسنامه آن‌ها مستعمل شده و نیز افرادی که شناسنامه آن‌ها از درجه اعتبار ساقط شده است بایستی برای تعویض شناسنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور یادآور شده: هزینه تعویض شناسنامه برابر مصوبه سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی که به نام ثبت احوال به حساب خزانه وارد می‌شود مبلغ ۱۵ هزار تومان است.

اسماعیلی افزود: افرادی که به سن ۱۵ سال می‌رسند در صورت اقدام برای تعویض شناسنامه ظرف یکسال ۱۰هزار تومان هزینه پرداخت می‌کنند و اگر بعد از ۱۶سالگی اقدام کنند باید ۵ هزار تومان جریمه علاوه بر هزینه بپردازند.

وی همچنین هزینه صدور شناسنامه المثنی نوبت اول را ۲۰ هزار تومان، المثنی دوم را ۴۰ هزار تومان و المثنی سوم به بعد را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: شناسنامه و کارت شناسایی ملی سند معرفی و هویت فرد و یک سند حاکمیتی است لذا افراد نمی‌توانند آن را ودیعه گرفته و یا به دیگران بعنوان ودیعه بسپارند در صورت انجام چنین کاری مجازاتهایی برای آن در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز