خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور خبر داد؛

ورود بسیج به عرصه مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۲۶

چندی پیش ما بسیج را وارد صحنه مبارزه با مواد مخدر کردیم و بسیج فعالیت خود را در این امر در ۵ شهر به صورت پایلوت اغاز کرد که در این زمینه ارزیابی موفقی از عملکرد این سازمان داشتیم.

ایلنا: وزیر کشور با اشاره به ورود بسیج به عرصه مبارز با مواد مخدر گفت: بسیج فعالیت خود را دراین رابطه در پنج شهر به صورت آزمایشی اجرا کرد که ارزیابی‌ها حاکی از عملکرد موفق این سازمان است.

به گزارش ایلنا، " عبدالرضا رحمانی فضلی " وزیر کشور در حاشیه جلسه با رئیس و فرماندهان سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: با توجه به اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از رویکردهای اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، ما بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های جامعه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وزیر کشور افزود: در جلسه امروز با توجه به ارزیابی که از عملکرد سازمان بسیج مستضعفین داشتیم مقرر شد ۵ مرکز استان در دستور کار سال ۹۳ قرار گیرد و بسیج با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در بحثصیانت، پیشگیری و درمان مواد مخدر وارد شود و با استفاده از ظرفیت مردمی خود این ۵ مرکز استان را ساماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج گسترده‌ترین و فعال‌ترین شبکه اجتماعی کشور است که در قلب مردم جای دارد ادامه داد: ما پیش از این در موضوعاتی همچون واکسیناسیون فلج اطفال و کمک رسانی به زلزله‌زدگان بم از ظرفیت بزرگ و مردمی بسیج استفاده کرده بودیم و این بار نیز در موضوع مبارزه با مواد مخدر به دنبال بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ هستیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند حرکتی جهادی و بسیجی است، تاکید کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر باید موضوع مذکور را به صورت یک حرکت جهادی و بسیجی حل کنیم چرا که حل این موضوع با روش‌های اداری صرف انجام نمی‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: چندی پیش ما بسیج را وارد صحنه مبارزه با مواد مخدر کردیم و بسیج فعالیت خود را در این امر در ۵ شهر به صورت پایلوت اغاز کرد که در این زمینه ارزیابی موفقی از عملکرد این سازمان داشتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعلام اسامی ۵ مرکز استانی که قرار است بسیج در آن‌ها فعالیت مبارزه با مواد مخدر را برعهده گیرد اظهار داشت: این ۵ شهر یک مشخصه دارند و انتخاب آن‌ها بسته به شیوع مواد مخدر انجام خواهد شد.

رحمانی فضلی در ادامه درباره زمان انتخاب استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: به امید خدا استاندار خراسان رضوی از میان چند گزینه موجود تا روز یکشنبه انتخاب خواهد شد.

وی با تاکید بر به استفاده از ظرفیت‌های تمامی جامعه همچون ورزشکاران، هنرمندان، پزشکان، امامان جماعت، مداحان، بسیج را فرمانده مبارزه مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر قلمداد کرد و گفت: اگر مبارزه همه جانبه با مواد مخدر را در قالب مبارزه تحت نظر یک قرارگاه ببینیم بسیج باید فرماندهی این قرارگاه را برعهده گیرد و رتبه‌بندی عملکرد در جاهای مختلف بعد از ارزیابی عملکرد آن‌ها انجام خواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به نامگذاری شهر پاک در موضوع مبارزه با مواد مخدر افزود: ما به دنبال تشکیل یک شهر پاک هستیم و افتخار این عنوان به شهری خواهد رسید که بیشتر و زود‌تر از همه در حل موضوع مواد مخدر توفیق داشته باشد. لذا ما از خیرین و متدینین انتظار ورود در این مسابقه خیرات را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز