خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در گفت وگو با ایلنا:

جذب سربازان امریه کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۹

نیروهای مسلح در صورتی که به توان آن‌ها خللی وارد نشود می‌توانند نیروهای خود را در اختیار دولت و ارگانهای دولتی قرار دهند. بنابراین با توجه به اینکه تعداد نیروهای سرباز کمتر شده این امکان وجود دارد که جذب سرباز به صورت امریه کاهش یابد.

ایلنا: رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: با توجه به نیاز نیروهای مسلح، ممکن است تعداد جذب سرباز به روش امریه کمتر شود.

" سردار حمید صدرالسادات " در گفت‌وگو با ایلنا؛ درمورد تسهیلات این سازمان برای سربازان متأهل اظهار داشت: تسهیلات این افراد باید توسط نیروهایی که جذب و به کارگیری می‌شوند؛ فراهم شود و سازمان نظام وظیفه نقش چندانی در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: آنچه در حد توان ماست در حال حاضر اختیار انتخاب محل خدمت به سربازان متأهل، حق تأهل و امکان استفاده از مرخصی‌های بیشتر است.

صدر السادات با اشاره به کمتر شدن مدت خدمت سربازان متأهل گفت: این مباحثدر ستاد کل نیروی مسلح مطرح بود اما هنوز در مورد آن تصمیمی اتخاذ نشده است.

این مقام انتظامی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اینکه آیا سازمان، ساز و کاری برای ساماندهی بحثجذب سرباز به صورت امریه در دستور کار دارد نیز گفت: امریه یک روش مشخص دارد و مطابق آن ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی با توجه به سهمیه‌ای که از ستاد کل نیروهای مسلح گرفته‌اند می‌توانند، سربازانی را به کارگیری کنند.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است طبق اطلاع من با توجه به نیاز نیروهای مسلح در مقطع کنونی، ممکن است تعداد امریه بگیر‌ها کمتر شود.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا توضیح داد: در قانون هم پیش بینی شده نیروهای مسلح در صورتی که به توان آن‌ها خللی وارد نشود می‌توانند نیروهای خود را در اختیار دولت و ارگانهای دولتی قرار دهند. بنابراین با توجه به اینکه تعداد نیروهای سرباز کمتر شده این امکان وجود دارد که جذب سرباز به صورت امریه کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز