خبرگزاری کار ایران

تلاش برای آزادی مرزبانان ربوده شده / حمایت سرویس های بیگانه از گروهک های تروریستی

کد خبر : ۱۴۹۴۴۰

در صورت عدم پایبندی کشور پاکستان به تعهدات خود، این اجازه را داریم که برای تعقیب تروریست ها و مجرمان به خاک کشور همسایه وارد شده و آنها را مجازات کنیم.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: کشور پاکستان، همکاری های خوبی برای رهایی مرزبانان ربوده شده با مقامات ایرانی دارند و تلاش برای آزادی این عزیزان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، سردار " اسماعیل احمدی مقدم " درحاشیه بازدید از نوار مرزی جنوب شرقی کشور و فرماندهی مرزبانی سیستان وبلوچستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شاخص های امنیتی این استان، نسبت به سالهای گذشته در همه ابعاد رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه روند امنیت درسیستان وبلوچستان، در سالهای اخیر رشد خوبی داشته، گفت: متاسفانه طی یک سال گذشته بقایای یکی از گروهک های تروریستی، با تحریک عامل بیگانه و نیز بهره گیری از خاک کشور همسایه(پاکستان) حوادثی را در مرز بوجود آوردند و گرنه سیستان و بلوچستان، جزء امنیت ترین استان های کشور بود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش دستگاه های امنیتی و همچنین حضور قدرتمند سپاه و بسیج، تصمیمات خوبی برای امنیت مرزها اتخاذ شده و سفر من به منطقه در همین راستا بوده است.

مقدم از همکاری سپاه و بسیج برای تکمیل انسداد مرز ها و مکان هایی که بیشتر مورد تجاوز قرار می گیرند، خبرداد و گفت: از سال آینده، این نیروها در این مناطق مستقر خواهند شد.

وی همچنین به تکمیل و احداث۲۰۰ کیلومتر جاده مرزی، اشاره کرد و گفت: با مجموع اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی و دستگاه های امنیتی، وضعیت مرزنشینان رو بهبود است.

فرمانده ناجا درباره مرزبانان ربوده شده، گفت: تجارب سالهای گذشته در شرق کشور نشان داده، برخی اوقات گروه های معاند نظام که از منطق خاصی برخوردار نبوده و رفتار خشن و غیر انسانی دارند از سوی عوامل بیگانه حمایت می شوند وخود تصمیم گیرنده نیستند.

مقدم به تلاش و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای رهایی مرزبانان ربوده شده، اشاره کرد و گفت: کشور پاکستان، همکاری های خوبی در این راستا با مقامات ایرانی دارند و تلاش برای آزادی این عزیزان همچنان ادامه دارد.

وی به ملاقات مقامات دو کشور پاکستان و ایران اشاره کرد و گفت: با طرف های مقابل در کشور همسایه ملاقات های خوبی داشته ایم و امیدواریم به تعهدات خود پایبند باشند و به کنترل مرزهای خود بیشتر توجه کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در صورت عدم پایبندی کشور پاکستان به تعهدات خود، این اجازه را داریم که برای تعقیب تروریست ها و مجرمان به خاک کشور همسایه وارد شده و آنها را مجازات کنیم.

وی ادامه داد: شواهد و مدارک روشنی در دست داریم که نشان می دهد ترویست ها از طریق سرویس های بیگانه از لحاظ مالی، سیاسی و فضای مجازی حمایت می شوند.

سردار احمدی مقدم درباره تهدید گروهک تروریستی مبنی بر به شهادت رساندن مرزبانان ربوده شده، به آنها توصیه کرد: امیدوارم این اقدام ناشایست را نکنند زیرا برخی از اعضای این گروهک، خودشان شهروندان ایرانی هستند و روزی می خواهند در کشور زندگی کنند، از این رو باید امکان بازگشت به آغوش جامعه را از دست ندهند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده، فضا برای گروهک تروریستی و استفاده آنها از خاک کشور های همسایه به منظور انجام اقدامات تروریستی کمتر شده و خواهد شد.

مقدم اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با گروگان گیری، دست از مبارزه با گروهک های تروریستی و شرارت در شرق کشور برنمی دارد.

وی درباره استفاده از سربازان در مرزبانی، گفت: سربازان بخشی از توان ناجا هستند طبیعتاً در پلیس های تخصصی نظیر فتا، آگاهی و…، امکان استفاده از مشمولان وظیفه وجود ندارد بنابراین از آنها در مرزبانی، کلانتری و پاسگاه ها بیشتر بکارگیری می شود.

وی افزود: کمبود نیرو یکی از اشکالات نیروی انتظامی است لذا از سربازان برای رفع این معضل استفاده می شود؛ علیرغم تلاش های بسیار زیاد، این عزیزان به علت کمبود مدت آموزش، نمی توانند ماموریت های خاص این نیرو را انجام دهند.

مقدم به همکاری و کمک شایان دولت یازدهم به نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهارداشت: آقای روحانی در حوزه امنیت عمومی حمایت خوبی از این نیرو داشته و از کلیه منابع برای ارتقاء توان پلیس بهره گرفته و ما هیچگونه احساس خلاء و کمبودی در این زمینه نمی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز