خبرگزاری کار ایران

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد؛

ثبت ۱۲ هزار ولادت ایرانیان مقیم خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۱۵۸

مهلت قانون ثبت واقعه ولادت ۱۵ روز است که در سال ۱۳۹۲، به میزان ۹۷ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده‌اند / تأخیر در ثبت واقعه ولادت یا فوت مشمول جریمه قانونی است.

ایلنا: معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۱۲۰۰۰ ولادت ایرانیان مقیم خارج از کشور طی ۹ ماه نخست سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، " محسن کرمی " معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان مطلب فوق افزود: طی سال جاری ۱۵۰۰ واقعه وفات ایرانیان خارج از کشور نیز به ثبت رسیده است.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال که ریاست ستاد ملی طرح پوشش ثبت بموقع وقایع حیاتی را عهده دار است گفت: مهلت قانون ثبت واقعه ولادت ۱۵ روز است که در سال ۱۳۹۲، به میزان ۹۷ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده‌اند.

رئیس ستاد ملی ثبت وقایع حیاتی درمهلت قانونی افزود: مهلت قانونی ثبت واقعه وفات ۱۰ روز است و در سال جاری ۹۵.۹ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده‌اند.

کرمی افزود: تأخیر در ثبت واقعه ولادت یا فوت مشمول جریمه قانونی است و والدین نوزادان و بستگان درجه یک افراد متوفی موظفند در مهلت قانونی برای ثبت واقعه اقدام کنند تا مشمول جریمه و جزای نقدی نشوند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور میزان جریمه نقدی تأخیر در اعلام ولادت و وفات در مهلت قانونی را یکصد هزار ریال تا پانصد هزار ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ بعنوان یک جزای نقدی در نظر گرفته شده است که والدین یا بستگان درجه یک موظف به پرداخت آن می‌باشند.

وی همچنین اظهارداشت: تعداد چهل هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، سازمان ثبت احوال را یاری می‌کنند که از آن‌ها به عنوان ثبت یاران یاد می‌شود.

کرمی تصریح کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون ثبت احوال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی، بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها و آرامستان‌ها، خانه‌های بهداشت روستایی و نیز امور عشایری کشور مأموریت دارند با سازمان ثبت احوال کشور همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز