خبرگزاری کار ایران

هشدارهای پلیس آگاهی به خانم‌ها در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۹۴

خانم‌ها سعی کنند در هنگام تردد از تاکسی و آژانس استفاده کرده و از سوارشدن به خودروهای عبوری به ویژه در زمان تاریکی هوا، ساعات خلوت و نقاط کم تردد پرهیز شود.

ایلنا: معاونت اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی توصیه‌هایی به زنان در مورد پیشگیری از وقوع جرایم خشن علیه این افراد ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد: توصیه‌های پلیس تنها برای ایمنی بیشتر هموطنان و آرامش آنان در ایام سفر و گذراندن تعطیلات عید است برهمین اساس از شهروندان مخصوصا بانوان تقاضا می‌شود به نکات زیر توجه کنند.

- خانم‌ها سعی کنند در هنگام تردد از تاکسی و آژانس استفاده کرده و از سوارشدن به خودروهای عبوری به ویژه در زمان تاریکی هوا، ساعات خلوت و نقاط کم تردد پرهیز شود.

- در صورتی‌که راننده وسیله نقلیه‌ای که با آن سوار هستید قصد انحراف مسیر را داشت، ابتدا از راننده درخواست توقف و در صورت خودداری وی، سعی در توقف خودرو و کمک خواستن از عابرین و مردم کنید.

- از دادن شماره تلفن همراه و تماس خود به دیگران، بدون ضرورت خودداری کنید.

- زنان از ورود به منازل و اماکنی که تنها یک یا دو نفر جوان غریبه در آنجا هستند، حتی المقدور خودداری کنید.

- در هنگام بروز مشکل، شماره پلاک و مشخصات خودرو و راننده را یاداشت و یا بخاطر بسپارید.

- پس از وقوع جرم احتمالی و یا در هنگام مشاهده موارد مشکوک با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل شود.

- با توجه به سرقت طلاجات در کوچه‌ها و محل‌های خلوت با روش اغفال توسط سارقان در تعطیلات نوروز، تاکید می‌شود شهروندان و مسافران نوروزی از پوشش طلاجات به ویژه گوشواره، دستبند و گردن بند به همراه خود جدا خودداری و پرهیز کنید.

هنگام حمل کیف حتی المقدور از پیاده رو حرکت کنید و کیف را حائل میان خود و دیوار قرار دهید.

از به نمایش گذاشتن پول خود در معابر عمومی و مراکز خرید خودداری کنید.

در هر حال مراقب موتورسوارانی که اطراف شما هستند باشید.

هنگام عبور از عرض خیابان و یا خیابانهای خلوت، مراقب افراد کیف قاپ باشید زیرا بیشترین کیف قاپی در این زمان اتفاق می‌افتد.

چنانچه از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنید رمز آن را بخاطر بسپارید و از یادداشت کردن و قرار دادن در کیف خودداری کنید چراکه سارقان با دستیابی به رمز آسان‌تر موفق به برداشت وجه نقد شما می‌شوند.

چنانچه مدارک، اسناد ملکی، شخصی و هویتی را در کیف دستی حمل و جابجایی می‌کنید در نگهداری آن مراقبت بیشتری معمول شود چراکه در صورت سرقت، احتمال سوء استفاده از سوی سارقان و افراد ناباب متصور است.

چنانچه وجه نقد بالایی از بانک‌ها و مراکز تجاری برداشت می‌کنید، سعی شود در جابجایی از خودروهای عمومی و تاکسی استفاده و سعی شود از سوار شدن در خودروهایشخصی پرهیز؛ چراکه در کمین سارقین نیفتید.

چنانچه از گوشی همراه استفاده می‌کنید و احتمالاً در کیف شما باشد سعی شود از ثبت تصاویر شخصی در حافظه گوشی همراه پرهیز تا مورد سوء استفاده سارقان و افراد ناباب قرار نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز