خبرگزاری کار ایران

در وزارت کشور در دست بررسی است؛

برگزاری انتخابات مجلس به شکل الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۰۸

در سال ۹۳ با اولویت مرزهای شرقی تصمیم داریم مرز‌ها را با استفاده از فیبرهای نوری، کنترل دوربین و گشت پوشش دهیم.

ایلنا: وزیر کشور در نشست خبری خود اعلام کرد که وزارت کشور در حال بررسی امکان برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " عبدالرضا رحمانی فضلی "، وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری خود در مورد اولویت‌های این وزارت خانه در حوزه سیاسی درسال ۹۳ گفت بحثقانون احزاب را با مشارکت دیگر صاحبنظران در دست اقدام داریم و جلساتی را در سال ۹۲در این مورد برگزار کرده‌ایم بنا شده است که مجمع تشکیل شود و برنامه خانه احزاب ادامه پیدا کند.

وزیر کشور در مورد اختلاف احزاب با هم گفت این مسئله امری طبیعی است اما در مورد مسئله صنفیشان باید به توافق برسند.

وی افزود: بحثدیگر در مورد انتخابات است که در صدد هستیم طی نظر سنجی در صورت لزوم در قانون انتخابات تغییراتی انجام گیرد و مقدمات انتخابات الکترونیک را آغاز کرده‌ایم و گروهی مامور به بررسی آن شده‌اند وزارت کشور مجلس و شورای نگهبان الکترونیکی کردن انتخابات را پیگیری می‌کند تا انتخابات مجلس را کاملا الکترونیکی برگزار کنیم زیرا این شیوه از صحت و دقت بالایی برخودار است.

رحمانی فضلی ادامه داد: فعال کردن فضای سیاسی به منظور شفاف سازی مسائل، موضوعی است که بر روی آن تاکید داریم باید در رسانه‌ها و دانشگاه‌ها فضایی برای شفاف سازی ایجاد شود تا شاهد نقدهای غیر کار‌شناسانه و غیر منصفانه نباشیم.

وی در مورد ۵ مرزبان ربوده شده ادامه داد: آن‌ها مانند فرزندان ما هستند و ما تمامی فعالیت‌های لازم مانند فعالیتهای امنیتی، رسانه‌ای نظامی و انتظامی، مذاکرات مستقیم در وزارت امور خارجه در سطوح رسمی و غیر رسمی را انجام داده‌ایم. امیدوارم این اقدامات ثمر بخش باشد زیرا آدرس‌ها و مشخصات معلوم شده و کسانی که این مسئله را کتمان می‌کردند این مسئله را پذیرفتند. تمامی مسئولین از رئیس جمهور تا نمایندگان مجلس، وزیر امور خارجه پیگیر مسئله هستند.

وی ادامه داد: نهادهای بین المللی وظیفه دارند در این مسئله ورود کنند هر چند که با وجود ادعای حقوق بشر تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وزیر کشور در مورد رویکرد این وزارت خانه در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: وزارت کشور پرچمدار اقتصاد مقاومتی خواهد شد زیرا تمام این اتفاقات اقتصادی مورد نظر رهبری باید در پهنه استان‌ها نیز رخ دهد استان‌های ما دارای شرایط مناسب اقتصادی تکنولوژی و مدیریتی هستند اما نظام برنامه ریزی وبودجه‌ای ما به گونه‌ای است که مبتنی بر یک روش تمرکز گرا با افزایش جمعیت آلودگی فضای اجتماعی نامناسب وتجمع سرمایه است.

وی افزود: ۷۰ درصد منابع مالی در تهران متمرکز است که سبب عدم تعادل است و وزارت کشور به عنوان متولی هماهنگی برنامه‌ها، وظیفه ایجاد این تعادل را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دارد.

وزیر کشور در مورد پر کردن خلاءهای مرزی گفت: در سال ۹۳ با اولویت مرزهای شرقی تصمیم داریم مرز‌ها را با استفاده از فیبرهای نوری، کنترل دوربین و گشت پوشش دهیم.

وی ادامه داد: در زمان تعطیلات نوروزی تدابیرخوبی از سوی نیروی انتظامی و دیگر مسئولان برای امنیت شهر و جاده‌ها در نظر گرفته شده امیدواریم که مردم به ویژه رانندگان رعایتهای لازم را انجام دهند.

رحمانی فضلی در پایان گفت: هدف اصلی ما ایجاد آرامش در کشور است امیدواریم در سال ۹۳ مردم برای تقویت ارزش‌های اخلاقی، فرهنگی و دینی تلاش کنند تلاش ما نیز براین است که با مسائل فرهنگی برخورد کنیم اما اگر اقدامی به صورت شبکه‌ای صورت گیرد با آن قانونی برخورد می‌کنیم اولین جلسه ما در شورای اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف خواهد بود که از نظر من اکنون نیز در وضعیت مطلوبی قرار داریم و باید با آگاهی بخشی و اگر لازم شد تذکر به سمت تحکیم اصول فرهنگی و دینی واخلاقی خودمان برویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز