خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس جمهور:

اصلاحیه عبارتی «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» ابلاغ شد

کد خبر : ۱۵۵۶۶۰

اصلاحیه عبارتی مجلس شورای اسلامی در بند(ذ) ماده(۲) «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

ایلنا: باصلاحیه عبارتی مجلس شورای اسلامی در خصوص «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از سوی ئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، پیرو ابلاغیه «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» اصلاحیه عبارتی مجلس شورای اسلامی در بند(ذ) ماده(۲) قانون مزبور مورخ ۲۸/۱۲ / ۱۳۹۲ از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس اصلاحیه بند(ذ) ماده(۲)، عرضه کالاهای وارداتی فاقد شناسه کالا و شناسه رهگیری در سطح خرده فروشی با رعایت ماده(۱۳) این قانون انجام می‌پذیرد.

همچنین در ماده(۱۳) این قانون آمده است؛ به منظور شناسایی و رهگیری کالاهای خارجی که با انجام تشریفات قانونی وارد کشور می‌شود و تشخیص آن‌ها از کالاهای قاچاق یا فاقد مجوزهای لازم از قبیل کالای جعلی، تقلبی، غیر بهداشتی و غیر استاندارد، ترخیص کالای تجاری منوط به ارائه گواهی‌های دریافت شناسه کالا، شناسه رهگیری، ثبت گواهی‌ها و شماره شناسه‌های فوق توسط گمرک است. در هر حال توزیع و فروش کالاهای وارداتی در سطح بازار خرده فروشی منوط به نصب این دو شناسه است و در غیر این صورت کالاهای مذکور قاچاق محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز