خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

بازداشتگاه‌های پلیس ۷۵ درصد استانداردند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۰۲

ما تعهد داده‌‌ایم که ظرف دو سال بازداشتگاه‌های خود را به حد استاندارد برسانیم. سه سال پیش نمره بازداشتگاه‌های پلیس سی و دو از صد بود اما امروز این عدد به ۷۵ رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی رعایت حقوق مردم را دغدغه مسئولان پلیس عنوان کرد و گفت: ‌ در تمام جلساتی که با رهبری داشتم شاه بیت سخنان ایشان رعایت حقوق مردم، اخلاق و حدود شرعی حتی در برخورد با مجرمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، دوره تصدی آیت الله لاریجانی را موجب افزایش همکاری دستگاه قضایی با نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: در این دوران شاهد بهبود کیفیت عمل، افزایش کشف جرایم و قاطعیت در رسیدگی به جرایم امنیتی اجتماعی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی، دفاع از مردم در برابر ظلم و ناامن کنندگان اجتماعی را در گروی دستگاه قضایی و بازوی اجرایی آن را نیروی انتظامی مطرح کرد و افزود: خوشبختانه تعامل با قوه قضائیه به سطح خوبی رسیده است، اگرچه نیاز به گام‌های تکمیلی است. در حال حاضر ۱۲ هزار نیرو در کلانتری‌ها در قسمت خدمات قضائی مشغول هستند و با همکاری این افراد و دادستانی‌ها شاهد بهبود وضعیت پرونده‌ها هستیم.

احمدی مقدم به پیشرفت‌های دستگاه قضایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و افزود: در گذشته مشکلاتی در بخشهای فناوری مانند انگشت نگاری وجود داشت که در حال حاضر با الکترونیکی شدن خدمات قضائی سرعت و کیفیت خدمات رسانی به مردم افزایش یافته است و توانسته‌ایم برای کشف جرم از ابزارهایی از جمله بررسی دی ان ای، تشخیص چهره و انگشت نگاری استفاده کنیم که باعثافزایش قدرت کشف و دسته بندی مجرمان شده است.

وی با بیان اینکه در مورد بازداشتگاه‌ها و حقوق شهروندان جلساتی با ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه برگزار و در جلسه مسئولان عالی قضایی حضور پیدا کرده است، ‌ خاطرنشان کرد: ما تعهد داده‌ ایم که ظرف دو سال بازداشتگاه‌های خود را به حد استاندارد برسانیم. سه سال پیش قبل نمره بازداشتگاه های پلیس سی و دو از صد بود اما امروز این عدد به ۷۵ رسیده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به نمره ۸۵ دست یابیم و به استانداردهای آیین نامه سازمان زندان‌ها برسیم.

وی از رعایت حقوق مردم به عنوان دغدغه پلیس و تاکید مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: در تمام جلساتی که با رهبری داشتم شاه بیت سخنان ایشان رعایت حقوق مردم، اخلاق و حدود شرعی حتی در برخورد با مجرمان است.

احمدی مقدم یکی از مسائل چالش برانگیز برای نیروی انتظامی را تعیین تکلیف اموال به سرقت رفته مردم بیان کرد و گفت: در دیداری که امسال با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند که موضوع سرقت در دستور کار پلیس قرار گیرد. امروز دو سوم اموال به سرقت رفته کشف می شود اما تنها یک سوم آن به دست مردم می رسد و مابقی مکشوفات زیر آفتاب تلف می شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه همزمان با تشکل یگان انتظامی قوه قضائیه بدرقه متهمان از زندان به دادگاه نیز به این یگان واگذار شده است، افزود: برای ابلاغ و ارجاع واحد مخصوصی در نیروی انتظامی تعیین شده است اما در این مورد هنوز نقص هایی وجود دارد. ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی وظیفه پلیس را کاهش می دهد و می توان امیدوار بود ابلاغ اوراق تا پایان سال به روز شود.

رئیس پلیس کشور در پایان از کاهش جرایم جنایی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه با برخورد قاطع پلیس و قوه قضائیه با مجرمان و ناامن کنندگان محیط اجتماعی جرایم جنایی هماند قتل، آدم ربایی، گروگانگیری، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف در حال کاهش است به صورتی که از نرخ این جرائم قابل قیاس با سال ۱۳۷۵ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز