خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی نیروی انتظامی:

خانواده‌ها نقش مهمی در اعتیاد فرزندان‌شان دارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۵۳

وقتی هنجارشکنی در خانواده امری عادی به شمار می‌رود و به قوانین و مقررات خانواده احترام گذاشته نمی‌شود یا نزاع پدر و مادر یا فرزند و پدر وجود دارد زمینه برای اعتیاد فرزندان فراهم می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: برخی خانواده‌ها ناخواسته زمینه اعتیاد فرزندان خود را فراهم می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظر المهدی با تاکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین اصل جامعه به شمار می‌رود. برخی خانواده‌ها ناخواسته زمینه اعتیاد فرزندان خود را فراهم می‌کنند و سهم بسیار بالایی در اعتیاد فرزندان خود دارند، این موضوع تغییر نگرش‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر و لزوم پیشگیری اجتماعی و آموزش به خانواده‌ها را در این رابطه ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه باید ریشه‌های اعتیاد در جامعه را ارزیابی کنیم، در رابطه با سهم خانواده در بروز یا عدم بروز اعتیاد در جامعه گفت: وقتی هنجارشکنی در خانواده امری عادی به شمار می‌رود و به قوانین و مقررات خانواده احترام گذاشته نمی‌شود یا نزاع پدر و مادر یا فرزند و پدر وجود دارد زمینه برای اعتیاد فرزندان فراهم می‌شود. والدین آگاه باشند درصورتی که فرصت گفتمان در خانواده فراهم باشد، مشکلات تک تک اعضای خانواده مطرح و برای حل آن‌ها برنامه‌های مشترکی اجرا می‌شود.

منتظر المهدی آموزش همگانی را در پیشگیری از اعتیاد موثر دانست و گفت: باید آموزش همگانی پیشگیری از اعتیاد برای والدین و فرزندان ارائه شود. کار‌شناسان نیروی انتظامی نیز در مجامع آموزشی این مساله همچنین راهکارهای پیشگیری از بسیاری از جرائم را برای هموطنان بازگو می‌کنند و این موضوع بسیار مورد استقبال قرارگرفته و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت مهم معاونت اجتماعی در کشور ارائه آموزش‌های همگانی برای پیشگیری از وقوع جرائم، اعتیاد و ایجاد احساس امنیت در جامعه است، عنوان داشت: ۱۲ میلیون دانش آموز در جامعه وجود دارد که این تعداد دانش آموز با احتساب خانواده‌های آنان، بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود، لذا در این راستا توجه به بعد آموزش همگانی در سطوح مختلف از مهد کودک‌ها گرفته تا دانشگاه‌ها باید در دستور کار باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: در نیروی انتظامی بر همین اساس تعدادی از مدارس را به صورت رندمی انتخاب کرده و آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه داده‌ایم. سال جاری نیز گسترش آموزش‌های همگانی را در دستور کار داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز