خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس کشور:

خوشبختانه آبروی مردم توسط نیروی انتظامی حفظ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۳۵

«نیروهای پلیس در حوزه خصوصی مردم وارد نمی‌شوند و ماموران پلیس به دنبال این نمی‌روند که مردم در خانه‌هایشان یا خفا چه کاری را انجام می‌دهند. / ماموران نه حق ورود به خانه‌ها را دارند و نه زمانی که چیزی را در مورد فردی مطلع می‌شوند حق اشاعه آن را ندارند.»

رئیس پلیس کشور گفت: نیروهای پلیس در حوزه خصوصی مردم وارد نمی‌شوند و ماموران پلیس به دنبال این نمی‌روند که مردم در خانه‌هایشان یا خفا چه کاری را انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه جانشین فرمانده نیروی انتظامی، با بیان اینکه ماموران نه حق ورود به خانه‌ها را دارند و نه زمانی که چیزی را در مورد فردی مطلع می‌شوند حق اشاعه آن را ندارند، اظهار داشت: پلیس در جمهوری اسلامی وظیفه پاسدار از دین و مرزهای ارزشی و اخلاقی را دارد و نمی‌تواند در برابر اشاعه زشتی و پلشتی بی‌تفاوت باشد.

وی ادامه داد: امروز اگر بر اثر کوتاهی ما جوانی در دام بیافتد ما باید پاسخگوی او در آخرت باشیم پلیس نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: هنگامی که پرونده‌ای را در مورد فردی به خودم ارجاع می‌دهند حتی جانشینم هم از این پرونده مطلع نمی‌شود چرا که اصل حفاظت را رعایت می‌کنیم. خوشبختانه توفیق داشته‌ایم که آبروی مردم در نیروی انتظامی حفظ شود.

احمدی مقدم با اعلام به این نسخه توفیق پلیس عمل به احکام دینی و قانون است تاکید کرد: عمل به قانون وظیفه شرعی همگان است و خوشبختانه میثاق ما در نیروی انتظامی عمل به قانون است. اگر سلیقه جای قانون را بگیرد این موضوع مشکل آفرین می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم انجام مطالعات راهبردی و آینده نگری تاکید کرد و گفت: در دنیای پرتحول و پرچالش ما آینده غیرقابل پیش بینی، سریع‌تر و پرجالش‌تر است. اگر فتنه ۸۸ پیش بینی می‌شد مطمئن باشید که صحنه متفاوت بود.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: چندی قبل اگر می‌گفتیم جمعیت کشور رو به پیری است عده‌ای این موضوع را باور نمی‌کردند اما وقتی با آمار این موضوعات اعلام شد مردم این موضوع را درک کردند. البته امروز کشورهای اروپایی می‌خواهند نسخه‌های خودشان را به ما ارایه کنند در حالی که برخی نیز دنبال روی کشورهای غربی در خصوص سیاست‌های جمعیت هستند.

به گفته وی لازمه تولید اقتدار نرم و عدم انفعال و مداخله ایجابی آینده پژوهی است. نیروی انتظامی باید برای خودش راهبردهای دوربرد داشته باشد و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب با ایجاد مرکز مطالعات راهبردی موافقت کردند.

احمدی مقدم با اعلام اینکه جوانان باید در کارهای اجرایی قرار بگیرند و نیروهای با تجربه نیز در عرصه فکری راهگشایی کنند مرکز مطالعات راهبردی محلی برای حفظ تمامی نیروهای باتجربه است. این مرکز باید راهبردهای بلند مدت را تعیین کند و مستقیماً زیر نظر خودم فعال است.

وی در بخشی از سخنانش با تشکر از خدمات سرتیپ رادان در سمت جانشینی فرمانده نیروی انتظامی افزود: ایشان فردی مسئولیت پذیر بود و در هر می‌دانی فداکارانه برای نظام حاضر بود. وی یک چهره مردمی است در حالی که برخی رسانه‌های خارجی می‌خواهند او را عامل برخورد و سرکوب معرفی کنند. من از زحمات و خدمات وی بسیار سپاسگزارم.

رئیس پلیس کشور در خصوص سردار اشتری جانشین جدید نیروی انتظامی گفت: ایشان چهره شناخته شده در نیرو برای همه هستند و از آغاز ماموریت من در نیروی انتظامی به عنوان رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فعالیت کردند. پلیس اطلاعاتت و امنیت نیازمند اشراف اطلاعاتی است البته این موضوع به معنی قرار دادن دستگاه شنود و دوربین نیست. در این حوزه باید جریانات زمینه ساز بحران شناخته شده و قبل از وقوع اتفاقات به سازمان‌ها هشدار داد. انتصاب سردار اشتری امری عادی بود و ایشان سوابق خوبی نیز در دوران دفاع مقدس داشتند و در لشگر امام حسین(ع) همرزم شهید خرازی بودند. خوشبختانه سردار اشتری به حوزه عملیاتی ناجا نیز اشراف اطلاعاتی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز