خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان ویژه اعلام کرد:

ورود یگان ویژه پلیس به مسابقات ورزشی / راه‌اندازی چهارمین باشگاه

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۴۱

«با توجه به اینکه بهترین رانندگان خودرو و موتورسوار در یگان ویژه حضور دارند در این حوزه‌ها نیز در مسابقات شرکت می‌کنیم. / از راه اندازی این باشگاه‌ها قصد درآمدزایی نداریم، این خدمات به منظور جذب جوانان در قالب پلیس افتخاری یگان ویژه انجام می‌شود.»

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی از راه‌اندازی چهارمین باشگاه ورزشی «بٌراق» توسط این یگان خبر داد و گفت: با راه اندازی باشگاه هوایی جوانان برای استفاده از ورزش چترریزی دیگر نیازی به سفر به امارات و ترکیه ندارند.

به گزارش دریافتی ایلنا، سردار حسن کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی پیست موتورسواری یگان ویژه اظهار داشت: در حال حاضر در باشگاه سوارکاری یگان ویژه ۳۹۵ مرد و زن تحت آموزش قرار گرفتند و این در حالی است که در باشگاه هوایی بٌراق ۱۹۴ نفر تحت آموزش پاراگلایدر، چترریزی و هوانوردی قرار گرفتند. در همین حال ۲۸ نفر از زنان نیز با آموزش پرش از ارتفاع و پاراگلایدر آشنا شدند.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور آموزش چترریزی برای اشخاص در یگان ویژه در حال انجام است، این در حالی است که چترریزی تنها مختص نیروهای مسلح بود که با تدبیر رئیس پلیس کشور جوانان نیز می‌توانند از این ورزش استفاده کنند.

به گفته فرمانده یگان ویژه، قشر جوان علاقمند به ورزش‌های هوایی مجبور بودند برای آموزش و تفریح به امارات و ترکیه بروند که خوشبختانه با راه اندازی باشگاه هوانوردی بٌراق از این پس آن‌ها می‌توانند در داخل کشور تحت آموزش قرار گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی پیست موتورسواری باشگاه بٌراق در تیپ موسی بن جعفر(ع) یگان ویژه در شرق تهران افزود: به زودی پیست اتومبیلرانی نیز به طول یک کیلومتر و عرض ۲۷ متر بر اساس استانداردهای جهانی ساخته می‌شود.

کرمی ادامه داد: علاوه بر ۴ رشته ایجاد شده در سایر رشته‌های تخصصی نیز از جمله فوتبال، والیبال، ورزش‌های رزمی و پینت بال زنان و مردان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به زودی مجموعه فرهنگی ورزشی بٌراق با استقرار مدیرعامل کارش را آغاز می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال مهر که آیا یگان ویژه می‌خواهد به حوزه باشگاهداری وارد شود گفت: باشگاه سوارکاری بٌراق در شهریور ماه در لیگ چوگان شرکت خواهد کرد و در سایر رشته‌ها نیز سعی می‌کنیم در لیگ‌های مختلف حاضر شویم. با توجه به اینکه بهترین رانندگان خودرو و موتورسوار در یگان ویژه حضور دارند در این حوزه‌ها نیز در مسابقات شرکت می‌کنیم.

فرمانده یگان ویژه از برگزاری اولین دوره مسابقات چترریزی نقطه زنی خبر داد و افزود: در هفته نیروی انتظامی نخستین دوره مسابقات چترریزی نقطه زنی به صورت آزاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از راه اندازی این باشگاه‌ها قصد درآمدزایی نداریم، تاکید کرد: این خدمات به منظور جذب جوانان در قالب پلیس افتخاری یگان ویژه انجام می‌شود تا از جوانان علاقمند در ماموریت‌ها استفاده کنیم. هزینه استفاده از مجموعه‌های ورزشی یگان ویژه برای افراد عادی ۶۰ درصد کمتر از باشگاه‌های خصوصی است. این در حالی است که برای خانواده نیروهای مسلح، اعضای بسیج و خانواده شهدا تنها ۲۰ درصد هزینه‌ها دریافت می‌شود.

به گفته کرمی، برابر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح یگان‌ها می‌توانند اقدام به باشگاهداری کنند و مجوز داخلی برای راه اندازی باشگاه فرهنگی - ورزشی بٌراق دریافت شده و بزودی مجوزی از وزارت ورزش دریافت می‌کنیم. مدیریت باشگاه بٌراق در اختیار یگان ویژه می‌ماند.

وی با انتقاد از برخی باشگاه‌های فوتبال در تامین امنیت ورزشگاه‌ها گفت: حضور یگان ویژه در ورزشگاه‌ها تا سال گذشته یک امتیاز منفی برای فوتبال ما بود چرا که فیفا مدعی بود حضور پلیس در ورزشگاه زیاد است. این در حالی است که ما رویکرد‌ها را عوض کردیم و در نیم فصل دوم لیگ گذشته با تهیه لباسی شبیه ورزشکاران برای ماموران حاضر در ورزشگاه نمره منفی تبدیل به یک نمره مثبت برای فوتبالمان شد.

فرمانده یگان ویژه افزود: سعی می‌کنیم با استفاده از پلیس افتخاری امنیت ورزشگاه‌ها را تامین کنیم و این در حالی است که بر اساس قانون AFC انتظامات ورزشگاه بر عهده باشگاه‌ها است. ما از پلیس افتخاری در طرح دریا و ورزشگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان برای تغییر وضعیت نیرو‌ها در ورزشگاه‌ها هزینه کرده‌ایم، افزود: کلاه و لباس مخصوص برای نیروهای حاضر در ورزشگاه آماده شد اما باشگاه‌ها و فدراسیون از این طرح استقبال نکردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز