خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا اعلام کرد:

تامین امنیت مراسم ارتحال توسط ۳۱ هزار پلیس امنیت

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۶۳

«با بسیج و سازماندهی تمامی دستگاه‌ها پیش بینی شده است زائران با ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس به حرم مطهر منتقل شوند.»

رئیس پلیس کشور گفت: امسال مراسم ارتحال امام خمینی را با ۳۱ هزار نیروی پلیس امنیت پوشش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در جلسه هماهنگی قرارگاه روح الله اظهار داشت: همه ساله بیش از یک میلیون زائر در حرم مطهر امام راحل(ره) حاضر می‌شوند تا با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق کنند. بخش مهمی از زائران از شهرستان‌ها می‌آیند و قبل و بعد مراسم نیز در حرم حضور دارند.

وی ادامه داد: با بسیج و سازماندهی تمامی دستگاه‌ها پیش بینی شده است زائران با ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس به حرم مطهر منتقل شوند ضمن اینکه هزاران نفر از زائران با خودروی شخصی در مراسم حاضر می‌شوند که پارکینگ‌های لازم در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه مراسم امسال را با ۳۱ هزار نیروی پلیس پوشش می‌دهیم افزود: برای امنیت تردد زائران از مبداء تا حرم و مسیر بازگشت تمهیدات لازم اندیشیده شده و ۳۱ هزار پلیس از فرماندهی انتظامی تهران، البرز و شرق و غرب تهران در آماده باش هستند ضمن اینکه سپاه و بسیج نیز به همراه واحدهای خدماتی و امدادی برای تسهیل تردد مردم و تامین امنیت تلاش می‌کنند. فکر می‌کنیم بسیاری از مشکلات برای مراسم امسال رفع شده است و به نظرم مراسم امسال بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم برای تردد اتوبوس‌ها انجام شده است، تاکید کرد: به اتوبوس‌ها بروشورهای مسیر و ساعت‌های رفت و آمد داده شده است تا همه آن‌ها با یکدیگر تردد نکنند و زمان ورود و خروج مشخص باشد. خوشبختانه امسال شهرداری تاکسی‌هایی را برای فاصله پارکینگ تا حرم در نظر گرفته است که معلولان، افراد مسن و ناتوان را تا نزدیک حرم جابجا کند.

احمدی مقدم به افرادی که قصد حضور در مراسم با خودروی شخصی را دارند توصیه کرد زود‌تر از زمان شروع مراسم در حرم حاضر شوند تا در ترافیک گرفتار نشوند و بتوانند در مراسم امسال حاضر شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تامین امنیت پارکینگ‌ها و فضای اطراف حرم و مقابله با سارقان گفت: تمام پیش بینی‌های لازم از سوی پلیس آگاهی انجام شده است و ایستگاه‌های آشکار و گشت پنهان آگاهی در روز مراسم در اطراف حرم فعال هستند. ضمن اینکه نیروهای پلیس به سیستم پلاک خوان مجهز شده و خودرو و موتورسیکلت‌های مشکوک را نیز کنترل می‌کنند.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: ماموران برای جلوگیری از سرقت اقدام به چهره زنی می‌کنند و از مردم می‌خواهیم با ماموران پلیس همکاری کنند و در صورتی که ماموری در چهره زنی دچار اشتباه شد عذرخواهی ما را بپذیرند زیرا برای امنیت آن‌ها این اقدامات را انجام می‌دهیم.

وی گفت: جرایم محدوده حرم سال گذشته یک سوم کاهش یافته است و امسال نیز تاکید کردیم جرایم به ویژه سرقت کاهش یابد.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد آخرین وضعیت گروهبان جمشید دانایی فر گفت: هیچ اطلاعی از وی نداریم و هر آنچه شنیده‌ایم اطلاعاتی است که رسانه‌ها داده‌اند. دلیلی بر تایید پناهندگی گروهبان دانایی فر نداریم‌‌ همان گونه که وقتی اعلام کردند او به شهادت رسیده است این موضوع را تایید نکردیم. باید اطلاعات دقیقتری در اختیار پلیس قرار گیرد تا آن را اعلام کنیم. از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم از دامن زدن به این موضوع پرهیز کنند.

خبرنگاری از احمدی مقدم پرسید وقتی در پایتخت طرح اراذل و اوباش برگزار می‌شود این افراد به شهرستانهای استان تهران متواری می‌شوند و پلیس چه برنامه‌هایی برای دستگیری این افراد دارد؟ گفت: دو سال قبل فرماندهی انتظامی ویژه شرق و غرب تهران راه اندازی شد. در گذشته این مناطق به دلیل رشد سریع جمعیت و نداشتن فرماندهی متمرکز خوابگاهی برای مجرمان شده بود که خوشبختانه با تقویت نیرو و امکانات در حال حاضر هر طرح سراسری که در پایتخت اجرا می‌شود در غرب و شرق تهران نیز اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز