خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

عملکرد پلیس ایران با پلیس هیچ کشوری قابل مقایسه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۱۱

«پلیس ایران با هیچ پلیس کشور دیگری قابل مقایسه نیست. چرا که ما حافظ ارزش‌ها و مردم هستیم اما پلیس سایر کشورها حافظ قدرت و مسئولان هستند.»


فرمانده نیروی انتظامی گفت: عملکرد پلیس ایران با هیچ پلیس دیگری قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه امین با بیان اینکه ناجا امروزه امنیت آفرین است گفت: پلیس ایران با هیچ پلیس کشور دیگری قابل مقایسه نیست. چرا که ما حافظ ارزش‌ها و مردم هستیم اما پلیس سایر کشورها حافظ قدرت و مسئولان هستند.

وی خطاب به دانش آموختگان دانشگاه گفت: اگر می‌خواهیم امنیت را در جامعه برقرار کنیم باید ضمن مانوس شدن با قران و احادیث، با شیطان درونی خود مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه لباس نیروی انتظامی همچون لباس روحانیت مقدس است، گفت: پلیس حافظ ارزش‌های مردم است و ما در لباس خدمت به مردم برای مردم امنیت برقرار می‌کنیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه امروز ۸۵۰ نفر از دانشکده پلیس فارغ التحصیل شده‌اند، گفت: این افراد متناسب با رشته تحصیلی خود در پلیس‌های تخصصی آگاهی، مرزبانی، اطلاعات و یگان ویژه ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه جمعی از این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های بیرون بودند که با گذراندن دوره‌های پلیسی، به عنوان پلیس وارد جامعه می‌شوند، گفت: در دستور کار داریم که این فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر جذب دانشگاه پلیس شده و پس از گذراندن دوره تحصیلی پلیسی به عنوان پلیس وارد جامعه شوند.

فرمانده ناجا همچنین درباره تمهیدات پلیس در مورد جشن نیمه شعبان گفت: نیمه شعبان یک جشن معنوی است که ترافیک‌هایی در این زمینه خواهیم داشت و برخی رفتارهای تند نیز ممکن است موجب سد معبر شود و برخی از افراد ناراحت نیز رفتارهای سوئی داشته که امیدواریم با همکاری هیات‌ها و مردم امنیت و آرامش را برقرار کنیم.

وی افزود: به پلیس راهور نیز توصیه کرده‌ایم به مناسبت نیمه شعبان تهسیلات ویژه‌ای برای برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌هایی که منع قانونی ندارند قائل شود.

فرمانده ناجا همچنین در مورد انتقاد برخی از پرسنل ناجا مبنی بر قطع یارانه‌های رفاهی گفت: به جهت تنظیم منابع و مصارف در سالهای اخیر با کمبود بودجه مواجه بودیم و تلاش داشتیم به جای خدمات رستورانی به سبد کالای کارکنان توجه ویژه‌تری نشان دهیم. به گونه‌ای که سالانه ۳ تا ۴ سبد به این پرسنل تعلق می‌گیرد. اما با توجه به انتقادات صورت گرفته به نظر می‌رسد یارانه رستورانی برای کارکنان از اهمیت بیشتری برخوردار است که در صدد آن هستیم از نیمه شعبان استارت تخفیفات اماکن رفاهی را زده به گونه‌ای که در نیمه شعبان اماکن رفاهی با ۴۰ درصد تخفیف آماده ارائه خدمات به پرسنل ناجاست.

وی همچنین در مورد چرایی قطع ارائه کالاهای اقساطی به کارکنان گفت: نیروی انتظامی به عنوان واسطه بین کارخانجات و ماموران عمل می‌کرد و تضمین کننده برگشت اقساط بود. اما در حال حاضر کارخانجات به لحاظ تغییرات نرخ ارز محتاط شده و نسیه فروشی نمی‌کنند. اما آرام آرام با تغییر شرایط، ممکن است اوضاع بهبود یابد و پلیس تلاش دارد برای ترویج مصرف کالای داخلی تلاش کرده و از آنجایی که ناجا جمعیت یک و نیم میلیون نفری دارد، می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج مصرف کالای داخلی ایفا کند.

فرمانده ناجا همچنین در مورد برخی شایعات مبنی بر دریافت اجاره مسکن از پرسنل مستقر در خانه‌های سازمانی گفت: بر اساس قوانین دولت تنها نسبت به ساخت خانه‌های سازمانی اقدام کرده و تعمیرات و شارژ بر عهده ساکنان است.

واکنش فرمانده ناجا به سخنان اژه‌ای در مورد بدحجابان

وی همچنین در واکنش به سخنان روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر حمایت از ناجا در راستای برخورد با بد حجابان گفت: ماه شعبان و رمضان از ماه‌های معنوی هستند و قطعا مردم انتظار دارند که شئونات بیشتر رعایت شود و ناجا نیز در پاسخ به مردم، به قانون عمل خواهد کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه میزان حضور ماموران پلیس متناسب با افزایش ناهنجاری‌ها است، گفت: این از وظایف جاری ناجاست و امیدواریم همکاری مردم به گونه‌ای باشد که ما از رفتار تند بی‌نیاز باشیم.

وی همچنین در مورد حقوق پرسنل ناجا نیز گفت: حقوق تابع قانون است و البته هر سازمانی می‌تواند متناسب با نوع خدمتش فوق العاده ویژه‌هایی داشته باشد که متناسب با سختی کار این رقم دریافت خواهد شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه یک سیر مالی برای هر مامور پلیس در نظر گرفته شده است گفت: بر اساس این سیر مالی ماموران تا سال نهم و دهم خدمت از وام مسکن، ازدواج و خرید خودرو استفاده کرده و تلاش می‌شود از سال دهم به بعد ماموری به مزایای سازمانی وابسته نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز