خبرگزاری کار ایران

با تعیین دهه ایمنی راه‌ها؛

۲۵ آبان روز یادمان قربانیان جاده‌ای تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۶۳۹

«دهه ایمنی راه ها به مدت ۱۰ روز به منظور توجه جدی تر و اطلاع رسانی درخصوص ضرورت ارتقای ایمنی تردد مد نظر قرار دارد و روزدهم این دهه مصادف با ۲۵ آبان ماه روز یادمان قربانیان جاده ای خواهد بود.»

کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی راه ها در مصوبه‌ای ۱۶ تا ۲۵ آبان هر سال را به عنوان دهه ایمنی راه ها معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی راه هادر جلسه عصر دیروز خود، راهکارهای اجتماعی ارتقای ایمنی راه ها را مورد کنکاش قرار داد.
در این کارگروه سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مسئول این کار گروه اظهار کرد: دهه ایمنی راه ها به مدت ۱۰ روز به منظور توجه جدی تر و اطلاع رسانی درخصوص ضرورت ارتقای ایمنی تردد مد نظر قرار دارد و روزدهم این دهه مصادف با ۲۵ آبان ماه روز یادمان قربانیان جاده ای خواهد بود.
بنابر این گزارش معاون راه روستایی وزیر راه وشهرسازی در این کارگروه بیان داشت: بخش قابل توجهی از تلفات برون شهری سوانح رانندگی مربوط به موتور سواران و عابران است که به نظر می رسد در راه های روستایی با مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، ‌بیمه و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای می توان در کارگروه اجتماعی اقدامات کم هزینه و زودبازده را مصوب کرد.
سید حسین میرشفیع تصریح کرد: در حال حاضر از ۲۸ میلیون وسیله نقلیه موجود در کشور تنها ۱۶ میلیون وسیله نقلیه دارای بیمه شخص ثالثاست که می توان با پوشش بیمه ای برای مابقی وسایل، عوارض تصادفات را کاهش داد و به نظر می رسد در مناطق روستایی پوشش بیمه ای شخص ثالثوسایل نقلیه کمتری وجود دارد.
همچنین در این جلسه اعضاء اظهار کردند که مساله فرهنگ شهرنشینی، ‌ بی سوادی و ‌میزان مسافرت در تلفات رانندگی موثر است و عوامل دیگری در کشور ما از جمله اهمیت ندادن به حفاظت از کودک در وسیله نقلیه، ‌ رانندگی جوانان با نظارت خانواده ها و مساله سالمندی و عدم تطابق حواس در رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.
همچنین تقابل جنسیتی در رانندگی، ‌گره خوردن اعتبار اجتماعی با نوع خودرو و شکل گیری صفت های اجتماعی غلط در جامعه، وجود تابلوهای خواندنی به جای دیدنی در جاده ها و نیاز به هویت بخشی اقشار مختلف جامعه در ارتقای ایمنی تردد از موارد دیگر طرح شده به منظور پیدا کردن راهکارافزایش ایمنی تردد بیان شد.
بنابراین گزارش در جلسه کارگروه اجتماعی، آموزشی و فرهنگ ایمنی راه ها با تاکید بر نقش خانواده ها و بانوان و مدیریت هوشمند جاده ها در ارتقای ایمنی اعلام شد که سالیانه کشور ۱۸ هزار میلیارد تومان از سوانح رانندگی خسارت می بیند که معادل میزان تولید ناخالص داخلی کشور است ولی هنوز توجه به ایمنی تردد به دغدغه مردم و مسئولان تبدیل نشده است.
در این جلسه عنوان شد که عمده علت کاهش تلفات از سال ۸۵ از ۲۸ هزار کشته تا سال ۹۲ که به حدود ۱۸ هزار نفر رسیده است مربوط به مسائل فنی بوده است و در حال حاضر کاهش جدی تر تلفات رانندگی ضرورت پرداختن به مسائل اجتماعی در حوزه افزایش ایمنی را جدی تر می کند.
در پایان این جلسه مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: چهار کارگروه فرعی درخصوص برنامه های دهه ایمنی راه ها برنامه های خود را اعلام کنند و توجه به برنامه های ایمنی راه ها با توجه به آغاز سفرهای تابستانی مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز