خبرگزاری کار ایران

دستگیری قاچاقچی عتیقه با ۱۱ شی تاریخی در اصفهان

کد خبر : ۱۸۶۲۰۰

«کارآگاهان پس از انجام تحقیقات و اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه به منزل فرد مذکور وارد شده و در بازرسی از محل تعداد یازده قلم شیء شامل: یک قبضه خنجر قدیمی، یک عدد کوزه سفالی، یک عدد چپق، سه عدد سکه، دو جلد قرآن کریم، یک عدد جاسیگاری و دو عدد انگشتر را کشف کردند.»

یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای اشیای عتیقه در عملیات ویژه ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر و در بازرسی از منزل وی ۱۱ شیء با ارزش تاریخی کشف شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «ستار خسروی»، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به مطلب مذکور اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یکی از افراد سودجو در زمینه خرید و فروش اشیای با ارزش تاریخی کشورمان فعالیت می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات و اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه به منزل فرد مذکور وارد شده و در بازرسی از محل تعداد یازده قلم شیء شامل: یک قبضه خنجر قدیمی، یک عدد کوزه سفالی، یک عدد چپق، سه عدد سکه، دو جلد قرآن کریم، یک عدد جاسیگاری و دو عدد انگشتر را کشف کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق اظهار نظر کار‌شناسان میراثفرهنگی تمامی اشیای کشف شده دارای ارزش تاریخی هستند عنوان داشت: برخی از این اشیا از جمله یک عدد سکه نقره‌ای متعلق به دوره ایلخانی تشخیص داده شده است.

سرهنگ خسروی بیان داشت: در این عملیات متهم اصلی پرونده که مردی ۲۸ ساله و غیر بومی و از قاچاقچیان حرفه‌ای اشیای عتیقه بود، دستگیر و با توجه به اعترافات صریح خود و جمع آوری مدارک و اسناد لازم در این زمینه وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز